آغاز پخش آزمایشی خبر سیمای البرز

۲۰ آبان ،

جام جم آنلاین: مدیرکل صدا و سیمای استان البرز از آغاز پخش آزمایشی خبر سیمای این استان خبر داد.

به گزارش تفسیری روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ناصر صفار در نشست خبری به مناسبت پخش آزمایشی شبکه استانی البرز با بیان این‌که پخش این بخش خبری از روز چهارشنبه ۲۴ آبان بر روی آنتن شبکه جام‌جم آغاز خواهد شد گفت:استان البرز با جمعیت بالا و ظرفیت‌های فرهنگی فراوان، نیازمند سیمای استانی بود که به حول و قوه الهی با اهتمام جدی مسئولان و حمایت‌های مردمی این مهم در حال تحقق است.

وی با اشاره به این‌که مشکل زمین مورد نیاز صدا و سیمای البرز پس از ۱۰ ماه،به سرانجام رسیده است گفت: حدود سه تا ۴ سال برای ساخت سایت اصلی صدا و سیما وقت نیاز است که در بحث اعتبارات مقرر شده است ۷۰درصد اعتبارات مورد نیاز را سازمان صدا و سیما و ۳۰ درصد را استانداری البرز تامین کند.

صفار با بیان این‌که راه اندازی صدا و سیما نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است گفت: از این میزان اعتبار نیمی برای راه اندازی بخش‌های فنی و نیمی دیگر برای محتوا و تامین نیروهای مورد نیاز در نظر گرفته شده است و در صورت تخصصی بخشی از این اعتبار ما برای آغاز ساخت سایت مرکز صدا و سیمای البرز آمادگی کامل داریم.

مدیر کل مرکز صدا وسیمای استان البرز با اشاره به این‌که در سیمای استانی البرز محور کارها به سمت برون سپاری است گفت: از طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی بخش خصوصی با محوریت استان البرز برای ساخت و پخش در این شبکه استقبال خواهد شد.

صفار گفت: هم اکنون شبکه استانی البرز تنها شبکه استانی است که بر روی آنتن دیجیتال قابل دسترسی است و ۷۰ درصد جغرافیای استان نیز می‌توانند این شبکه را دریافت کنند.

وی با اشاره به این‌که امکانات موجود ظرفیت پخش ۲۴ ساعته را ندارد، افزود در شرایط فعلی می‌توان در حد دو ساعت برنامه تلویزیونی و ۴۵ دقیقه برنامه خبری را بر روی آنتن فرستاد.

مدیر کل مرکز صدا وسیمای استان البرز مهم‌ترین مشکل این مرکز را نداشتن فیبر نوری و مجهز نبودن دفاتر خبری این استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با رایزنی‌های صورت گرفته به سریعی مشکل فیبر نوری صدا و سیمای استان البرز برطرف شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.