آغاز پرواز بازگشت حجاج عمره از امشب

۰۸ام بهمن ،

300-1.jpeg

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از آغاز بازگشت حجاج عمره به کشور از امشب خبر داد.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه پرواز حجاج عمره سال ۹۱ – ۹۲ از ۲۷ دی ماه آغاز شده است گفت: ۵۰ درصد زائران حج عمره امسال توسط شرکت هواپیمایی سعودی و ۵۰ درصد توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان این‌که پرواز حجاج عمره در سال جاری از ۱۹ فرودگاه کشور انجام خواهد شد گفت: در مرحله اول ۴۰۰ هزار نفر برای حج عمره ثبت‌نام شده‌اند و در صورت افزایش سهمیه تعداد مسافران که از فرودگاه‌های کشور به مقصد مدینه و مکه پرواز خواهند کرد، افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: شرکت هواپیمایی سعودی از فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز، بندرعباس، زاهدان، بوشهر، اهواز، اصفهان، مشهد، گرگان، تبریز، رشت، ارومیه و یزد مسافران را جابه‌جا می‌کند.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که شرکت هواپیمایی ماهان مسافران را از مشهد، مهر‌آباد، ساری، کرمان و زنجان به دو مقصد مکه و مدینه می‌برد افزود: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز پرواز حجاج از فرودگاه‌های مهر‌آباد، اصفهان، کرمانشاه، بیرجند، اردبیل و مشهد را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگشت زائران از ساعت ۲۳ امشب – هشت بهمن ماه آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که روزانه چهار پرواز ورودی و چهار پرواز خروجی از فرودگاه‌ مهرآباد حجاج را جابه‌جا می‌کند گفت:‌ روزانه ۱۴ پرواز از طریق ۱۹ فرودگاه کشورانجام می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسبی که صورت گرفته تمامی پروازها به سلامت انجام شود.

رسولی‌نژاد با تاکید بر این‌که تاکنون در هیچ یک از پروازهای حج عمره هیچ تاخیری نداشته‌ایم یادآورشد: در عملیات پرواز حج تمتع امسال با ثبت یک رکورد میانگین تاخیر در پروازهای رفت ۱۵ دقیقه و در پروزاهای برگشت ۱۰ دقیقه ثبت شد.

او خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۸ فرودگاه در امر جابه‌جایی حجاج عمره فعالیت داشتند که امسال فرودگاه بیرجند به این تعداد اضافه شد چراکه سال قبل فرودگاه بیرجند عملیات تعمیر داشت.

وی اظهار کرد: تا سه ماه آینده فرودگاه همدان نیز در امر جابه‌جایی زائران عمره ورود می‌کند که بر این اساس مجموع فرودگاه‌ها به ۲۰ مورد می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.