آغاز کنکوراخرین گروه ازآزمون سراسری،نتایج اولیه ۱۲مرداد

۰۵ تیرماه ۱۳،

خبرگزاری آریا – آزمون سراسری داوطلبان گروه علوم انسانی صبح امروز با شرکت حدود ۳۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور آغاز شد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، در سومین روز از آزمون سراسری، حدود ۱۸۵ هزار و ۷۰۰ نفر داوطلب زن و بیش از ۱۱۲ هزار داوطلب مرد در گروه علوم انسانی شرکت کرده اند.
شمار داوطلبان گروه علوم انسانی از شمار داوطلبان علوم تجربی کمتر و از داوطلبان علوم ریاضی بیشتر است.
این آزمون به مدت ۴ ساعت به طول خواهد انجامید و با برگزاری کنکور گروه انسانی، پرونده چهل و سومین آزمون سراسری ظهر امروز بسته خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۲ دوازدهم مرداد اعلام خواهد شد.
۵۰۷ هزار و ۵۷۵ داوطلب گروه علوم تجربی و بیش از ۱۱۹ هزار داوطلب گروه زبانهای خارجی نیز جمعه هفتم تیر در آزمون ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت کردند؛ به نقل از رئیس سازمان سنجش، امسال تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۷ هزارنفر افزایش یافته است و شانس قبولی داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۱ درصد است.
بیش از ۲۵۱هزار داوطلب گروه ریاضی و فنی و  ۴۷ هزار و ۷۲ داوطلب گروه آزمایشی هنر هم پنج شنبه، ششم تیر، در اولین روز از آزمون سراسری شرکت کردند.
در مجموع امسال بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار نفر، داوطلب ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می باشند که در سه روز پیاپی؛ ششم ، هفتم و هشتم تیر در ۳۵۸ شهرستان سراسر کشور و ۱۴ کشور خارجی در آزمون ۹۲ شرکت کردند.
اطلاعیه های سازمان سنجش دربارهٔ آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انتشار یافته است.


خبرگزاری آریا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.