آغوش پرمهر کودکان میزبان نگاه مهربان داود رشیدی

گزارش سینماپرس از بازدید هنرمندان از شیرخوارگاه آمنه/

سینماپرس- گروه سینما/ داود رشیدی، احترام برومند، لیلی رشیدی، حبیب رضایی و نیوشا ضیغمی به دیدار کودکان شیرخوارگاه آمنه رفتند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در حالی که محوطه بیرونی شیرخوارگاه آمنه ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه با میز و صندلی های سفید رنگ پوشیده شده و در انتظار میهمانان افطاری بود وارد محوطه شدیم.

یک ساعتی تا شروع مراسم باقی مانده و تنها مسئولان مراسم در حیاط شیرخوارگاه به چشم می خورند. با همراهی یکی از کارکنان به طرف ساختمان و سالنی که باید در آن منتظر رسیدن هنرمندان می ماندیم، هدایت شدیم.

حبیب رضایی اندکی پس از ما وارد سالن شد و او هم مانند ما در انتظار باقی میهمانان در گوشه ای از سالن نشست.

دقایقی بعد داود رشیدی و احترام برومند از راه رسیدند و به دلیل معطل نشدن حسن روشن و امیرحسین صادقی؛ پیشکسوتان ورزش که پیش از ما در سالن حضور داشتند، بازدید از کودکان آغاز شد.

اولین مکان برای بازدید اتاق کودکان ۳ تا ۶ سال بود که بزرگ ترهای شیرخوارگاه محسوب می شدند. به محض باز شدن در اتاق بچه ها به سمت میهمانان می دوند و در آغوش آن ها تمام محبت خود را بروز می دهند.

داود رشیدی و احترام برومند در گوشه ای می نشینند و سعی می کنند با بچه هایی که دور و بر آن ها حلقه زده اند، بیشتر آشنا شوند.

در همین میان لیلی رشیدی هم از راه می رسد و با دیدن بچه ها با شادمانی آن ها را در آغوش می گیرد. بچه ها لحظه ای آرام و قرار ندارند و هیچ میهمانی را از آغوش خود بی بهره نمی گذارند. خنده هایشان دوست داشتنی است و در رفتارشان هیچ حس غربتی وجود ندارد گویا سال ها است همه ما را می شناسند.

با وجود سختی دل کندن از بچه ها با اصرار مسوولان روابط عمومی بهزیستی به سمت اتاق دیگری در بخش کودکان نوپای زیر ۳ سال می رویم.

کودکان نوپا خجالتی تر از بزرگ ترها هستند و برخی از زیر نگاه میهمانان فرار می کنند اما این حس غریبی دیری نمی پاید و آن ها هم با دیدن دوستانشان به سوی ما می آیند. چه دنیای شیرینی دارند که هنوز نمی دانند خبری از پدر و مادر و خانواده ای نیست.

مسوولان بهزیستی می گویند کمتر خانواده ای حاضر می شود کودکان بزرگتر را برای فرزند خواندگی بپذیرد و تنها نوزادان هستند که شانس بیشتری برای وارد شدن به خانواده ای جدید را دارند.

هر کدام از بچه ها در اتاق صورتی رنگ خود میان آغوش یکی از هنرمندان جا خوش کرده اند. حالا حبیب رضایی هم که به نظر می رسد از باقی حاضران درون گراتر است در میان بچه ها می چرخد و از هیچ بچه ای محبت خود را دریغ نمی کند.

نیوشا ضیغمی هم به جمع می پیوندد و همچون دیگران محو تماشای کودکان و شادی های آن ها می شود.

در یکی از اتاق ها دو کودک معلول جسمی به نام های فرشته و شهروز از تخت هایشان به بیرون نگاه می کنند و لیلی رشیدی با محبت به سمتشان می رود و در آغوششان می گیرد. گویا همان مادرخانمی صبور و مهربان داستان های «زی زی گولو» است که لحظه ای نمی تواند با دیدن این صحنه ها آرام بگیرد.

داود رشیدی که کمی هم به لحاظ جسمانی حال مساعدی ندارد با اشتیاق و لبخند همیشگی اش روی تختی نشسته و هر کودکی که به سمتش می آید را می بوسد.

پس از کودکان نوپا به اتاق نوزادان می رویم که به دلیل دیروقت بودن بیشتر آن ها در خوابی شیرین فرو رفته اند و گاه گاهی شیشه های شیری که در دهان خود نگاه داشته اند، می مکند.

اما در میان تخت ها نوزادان بازیگوشی هم هستند که هنوز بیدارند و با خوش برخوردی هر چه بیشتر لبخند می زنند.

به سختی می توان از اتاق این کودکان زیبا و معصوم دور شد اما زمان تمام شده و باید به جمع بیرون از ساختمان که برای مراسم افطاری هر ساله شیرخوارگاه آمنه آمده اند، بپیوندیم.

در ذهن هر یک از میهمانان که از سالن خارج می شوند این آرزو وجود دارد که ای کاش این کودکان هم در یک خانواده و مانند کودکان دیگر بزرگ می شدند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۸۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.