آلبوم «سودای وطن» انتشار یافت

۱۵اردیبهشت،

روی جلد آلبوم «سودای وطن»

روی جلد آلبوم «سودای وطن» (برای بزرگنمایی این تصویر کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان – مولائی: آلبوم «سودای وطن» به آهنگسازی محمد موحد نیا و خوانندگی علی یاری‌پور در بازار موسیقی کشور انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این مجموعه اولین اثر موحد نیا است که به یاد استادش پرویز مشکاتیان شکل گرفته و شامل قطعات «سودای وطن»، «سرود وطن»، «مجنون و ر‌ها»، «پروانه وار»، «مست و کف زنان»، «بیکران عشق»، «ای عاشقان» و «رِنگ مستان» در مقام دشتی و شور است که در چهار بخش نیز دارای تکنوازی سازهای سنتور، نی، تار و کمانچه می‌باشد. همچنین آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی سنتور این مجموعه را محمد موحد نیا برعهده داشته و اشعار نیز از عطار و مولانا انتخاب شده که البته در قطعه «سرود وطن» کلام آن توسط موحد نیا سروده شده است.

علی یاری‌پور (خواننده)، آرش فرهنگ فر (نوازنده تمبک)، شروین مهاجر (نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو)، حسین رضایی نیا (نوازنده دف و دایره)، شهرام غلامی (نوازنده عود)، حسین روزبهانی (نوازنده تار، بم تار و رباب)، سینا شکری (نوازنده نی)، سحر محمدی (همخوان)، بهرخ شورورزی (همخوان) و بیتا همدانی (همخوان) در تولید این اثر، محمد موحد نیا (آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده سنتور) را همراهی کرده‌اند.

شایان ذکر است که محمد موحد نیا نوازنده برجسته ساز سنتور، دورهٔ عالی موسیقی و مباحث تخصصی این ساز را در مکتب زنده یاد پرویز مشکاتیان استاد مطرح و بنام موسیقی ایران آموخته و چند سالی ست تمام تلاش و برنامه ریزی وی در زمینهٔ آهنگسازی معطوف شده که پس از آلبوم «سودای وطن»، دومین مجموعهٔ آهنگسازی وی نیز در مراحل پایانی انتشار یافتن است و بزودی وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم «سودای وطن» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، مرکز اصلی پخش این آلبوم نیز مرکز موسیقی بتهوون است.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.