آلفا با کمک مازراتی دوباره جان می‌گیرد

۰۵م آذر ،

آلفارومئو برای فروش نیست. این مسئله بارها به شکل‌ها و عناوین مختلفی توسط سرجیو مارکیونه اعلام شده است. مارکیونه امپراتوری رو به رشدی در صنعت خودروسازی دارد که آلفارومئو هم شامل آن می‌شود

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران گروه فولکس‌واگن بارها تلاش کرده است که این برند معروف را بخرد اما فیات از آن سر باز زده است. فیات به راستی چه نقشه‌ای برای آلفارومئو دارد که به هیچ وجهی حاضر نیست آن را رها کند؟ خط تولید این کارخانه در حال حاضر شامل دو مدل هاچ‌بک به نام‌های MiTo و جولیتا است. این خط تولید با ورود مدل‌های تازه در آینده گسترش خواهد یافت.


مارکیونه در مصاحبه با یکی از رسانه‌های اروپایی اعلام کرد که آلفا با کمک شاسی دیفرانسیل عقبی که از مازراتی قرض خواهد گرفت، می‌تواند یک مدل سدان محبوب تازه تولید کند. منظور از این شاسی تازه احتمالا ساختار مدل تازه مازراتی Ghibli است که به نوعی در مقابل مدل بزرگتر کواتروپورته قرار می‌گیرد.
اگر این نقشه‌ عملی شود، مدل تازه آلفا با کمک مازراتی در ایتالیا ساخته و به بازارهای مختلف جهان فرستاده خواهد شد. این مدل جای مدل از رده خارج سدان ۱۶۶ را خواهد گرفت که تولید آن در ۲۰۰۷ متوقف شد.
هر دو کارخانه مازراتی و آلفا رومئو توسط یک مدیر اجرایی یعنی هارلد وستر اداره می‌شوند و در تولید مدل آلفا ۴C نیز با یکدیگر کاری داشتند. محصولات آینده آلفا، سدان تازه جولیا است که جایگزین مدل قدیمی ۱۵۹ خواهد شد و همچنین مدل تازه اسپایدر است که در کنار مدل مزدا MX-5 میاتا در حال توسعه است. مارکیونه از تایید وجود یک مدل آلفا کراس‌اوور طفره رفت ولی گفت که اگر چنین خودرویی ساخته شود، مطمئنا ساخت آن در ایتالیا خواهد بود؛ بر خلاف مازراتی لوانته تازه که در آمریکا توسط جیپ تولید خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.