آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی کشور را بشناسید

۰۵م آذر ،

14-176.jpg

تهران، یزد و به طور مشترک بوشهر و مازندران به ترتیب به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور در مهرماه امسال شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرماه امسال در حالی سپری شد که استان تهران همچون ماه‌های قبل درصدر آمار آلودگی‌های اینترنتی قرار دارد و با اختلافی نسبت به شهرهای یزد و بوشهر و مازندران که در رده‌های بعدی جدول قرار دارند، دارای ۲۵ آدرس آلوده ارسال کننده بدافزاری شناخته شده است.

یزد نیز عدد ۱۵ را در این زمینه به خود اختصاص داده و پس از آن مازندران و بوشهر با ۱۴ آدرس ارسال کننده بدافزار رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

استان‌های کرمانشاه با ۹ آدرس آلوده، اصفهان، با هفت آدرس، همدان شش آدرس، کرمان و فارس با پنج آدرس، خوزستان و خراسان رضوی با چهار آدرس دیگر استان‌های آلوده اینترنتی کشور به شمار می‌روند.

اما استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، ایلام و اردبیل با داشتن یک آدرس ارسال کننده بدافزار به عنوان پاک ترین شهرهای اینترنتی کشور معرفی شده‌اند.

گلستان و آذربایجان غربی نیز با داشتن دو آدرس ارسال کننده بدافزار دومین شهرهای پاک شهر به شمار می‌روند و پس از آن‌ها هرمزگان و آذربایجان شرقی با داشتن سه آدرس ارسال‌کننده بدافزار در رده سوم پاک‌ترین‌های اینترنتی قرار دارند.

اما نکته جالب این که براساس اعلام پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) مهرماه امسال نسبت به سال قبل تفاوت چشمگیری داشته است و در شرایطی که سال قبل یزد با ۱۹۳ پایگاه اینترنتی ارسال کننده بدافزار درصدر آلودگی‌های قرار داشته امسال گفته می‌شود تهران به عنوان آلوده‌ترین شهر اینترنتی کشور تنها ۲۵ پایگاه اینترنتی ارسال کننده بدافزار دارد.

مهر ماه سال ۹۰ استان‌های یزد، تهران و آذربایجان شرقی سه رتبه اول جدول آلودگی‌های اینترنتی را داشتند.

شهریورماه امسال نیز به ترتیب مازندران، تهران، اصفهان ، بوشهر و کردستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم آلوده‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده‌ بودند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.