آلودگی هوا، تبریز را به سرنوشت پایتخت‌نشینان دچار می‌کند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز با اشاره به آلودگی شدید هوای تبریز در روزهای اخیر گفت: متاسفانه با روندی که در سال‌های اخیر در آلودگی هوای تبریز ایجاد شده است، ما نیز به سرنوشت پایتخت‌نشینان دچار می‌شویم.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «رسول درس‌خوان» اظهار کرد: با اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی هوای کلان‌شهر تبریز در شرایط اخطار و ناسالم قرار دارد و انتظار داریم مسوولان مربوطه این بحران را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن ادارات مرتبط با سالم‌سازی هوا در تبریز و نبود عزم راسخ در میان مسوولان و مردم برای مبارزه با آلودگی هوا، شرایط ناسالم سال‌های اخیر را بر فضای زندگی شهروندان حاکم کرده است.

عضو شورای اسلامی چهارم تبریز با بیان این‌که با روند ایجاد شده در تبریز مردم این شهر به سرنوشت ساکنان پایتخت دچار می‌شوند، گفت: در شورای شهر می‌کوشیم با دعوت از رؤسای ادارات مرتبط و هماهنگی با مدیریت ارشد استان به وظیفه‌ی خود در قبال پاسخگویی به مطالبات شهروندان جامه عمل بپوشانیم.

درس‌خوان افزود: از شهردار تازه تبریز نیز به جد می‌خواهیم که برنامه‌های خود را برای کاهش آلودگی هوای تبریز در اولویت قرار دهد و شورای شهر کوتاهی در این زمینه را از سوی هیچ ارگانی قبول نمی‌کند.

وی افزود: استقرار صنایع آلاینده در کنار شهر تبریز، ورود ذرات معلق و ریزگردها و استفاده از خودروهای با آلایندگی بسیار سه عامل مهم آلودگی هوای این کلان‌شهر است.

درس‌خوان از مسوولان حفاظت محیط زیست استان خواست سلامت شهروندان تبریزی را قربانی صنایعی که حداقل استانداردهای لازم در زمینه‌ی محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، نکنند و با متخلفان برخوردهای قانونی انجام دهند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.