آلیا: شعبه های دانشگاه دولتی و آزاد در ابوموسی تاسیس می شود

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: ایران با وجود مرزهای آبی جنوبی و شمالی و جزایر مختلف، سرزمینی استراتژیکی است که بیگانگان همواره بر آن چشم طمع داشته اند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: غربی ها تا مدت ها پیش به خلیج فارس چشم دوخته بودند و در روزهای اخیر هم عدم مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را  مطرح کرده اند.

 

وی تصریح کرد: طرح خلیج عربی بارها با اهدافی چون منحرف کردن افکار عمومی، امتیاز گرفتن و مقابله شدید با ایران از سوی غربی ها دنبال شده و این در حالی است که آنها با این سوژه نخ نما شده بارها مورد اعتراض مجامع جهانی قرار گرفته اند.

 

این نماینده مجلس، تاکید کرد: ایران بارها در مقابل ادعاهای واهی غرب ایستاده و اسناد و مدارک خلیج فارس را ارائه کرده است.

 

وی با بیان این که پاسخ ایران از این پس مثل گذشته نخواهد بود، اظهار داشت: اگر دست درازی ها و ادعاهای مختلف غربی ها در مورد خلیج فارس یا سایر جزایر کشورمان  ادامه داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران رویکرد تازه ای را پیش خواهد گرفت.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: برنامه هایی که در جهت ارتقاء و تثبیت خلیج فارس و جزایر سه گانه در مجلس تبیین شده، به زودی عملیاتی می شوند.

 

وی افزود: تاسیس شعبه های دانشگاه دولتی و آزاد، تبدیل منطقه به کانون جذب گردشگر و تاسیس برخی مراکز حساس کشور در خلیج فارس از مهمترین برنامه هایی است که در راستای تثبیت حق مالکیت ایران بر این مناطق دنبال می شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس،‌ خاطرنشان کرد: اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا (۱۰اردیبهشت) به همراه رئیس جمهور به خلیج فارس سفر می کنند و این روز بزرگ را در کنار مردم منطقه جشن می گیرند.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.