آماده‌ایم زیر نظر وزارت ارشاد کار کنیم

جام جم آنلاین: رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: خانه سینما تصمیم دارد اساسنامه خود را با مقررات جاری ناظر بر اساسنامه موسسات فرهنگی‌هنری انطباق دهد و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کند.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره تصمیم هیات مدیره برای تعلیق فعالیت خانه سینما به فارس، گفت:  منافع ملی ما ایجاب می‌کند که از دامن زدن به بحران‌هایی که ایجاد می‌شود اجتناب کرده و از آن خودداری کنیم‌. در نتیجه هیات مدیره خانه سینما به همراه مدیرعامل تصمیم گرفتند برای اجتناب از بحرانی که می‌تواند متاسفانه ابعاد بین‌المللی پیدا کند، فعالیت‌های خانه سینما را تا اطلاع ثانوی تعلیق کنند.

 وی ادامه داد: اعتراض در این زمینه را در مهلت مقرر قانونی به مقام محترم وزارت ارشاد تسلیم می‌کنیم و امیدواریم وزیر محترم ارشاد براساس قانون بررسی کنند و پاسخ خانه سینما را بدهند، طبیعتا این روند را تا انتها و حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

 رئیس هیات مدیره خانه سینما در ادامه افزود: اگر شرایط منطقی و دور از تنش دوباره حاکم شود، خانه سینما عزم این را دارد که اساسنامه خود را با مقررات جاری ناظر بر اساسنامه موسسات فرهنگی هنری انطباق دهد و فعالیت‌هایش را تحت نظارت وزارت ارشاد ادامه بدهد. به نظر می‌آید این شرایط باید ابتدا حاصل شود تا بعد این اتفاق رخ دهد.

وی در ادامه گفت: ما به دنبال انجام این کار بودیم و تصور ما این بود که صدور حکم دیوان عدالت اداری فضای لازم را در اختیار هیات مدیره خانه سینما قرار خواهد داد تا در درجه اول به تشکیل مجمع عمومی خانه سینما اقدام کند و سپس با انتخاب هیاتی برای اصلاح اساسنامه و انطباقش با شرایط مندرج در قوانین جاری کشور اقدام نماید و طبیعتا بر پایه اساسنامه اصلاح شده فعالیت‌هایش را پیگیری کند. متاسفانه محافل خاصی با ماموریت ویژه در پی این هستند که این فرصت هرگز پیش نیاید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.