آماده‌باش ارتش‌‌های اردن، اسرائیل و آمریکا

منابع خبری اعلام کردند که ارتش‌های اردن و اسرائیل و آمریکا به حالت آماده باش درآمده‌اند تا مانع انتقال آنچه سلاح‌های شیمیایی سوریه خوانده شده به سوی لبنان شوند.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی “دبکا” مدعی شد که ارتش‌های اردن و اسرائیل و آمریکا به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا مانع انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به حزب‌الله لبنان شوند.

به ادعای این پایگاه که به منابع جاسوسی صهیونیستی بسیار نزدیک است،‌ ممانعت از این نقل و انتقال با هماهنگی سه ارتش با یک‌دیگر صورت می‌گیرد.

این پایگاه ادعا کرده است که مهم‌ترین مانع و مشکل پیش‌روی مقابله با انتقال سلاح‌های شیمیایی سوری به حزب الله نزدیکی مسیر است،‌ به گونه‌ای که حمل این سلاح‌ها از سوریه و تحویل آنها به حزب الله در منطقه بقاع تنها دو ساعت بیشتر طول نخواهد کشید.

از سوی دیگر تمرکز و استقرار هریک از این ارتش‌ها در بقاع به معنای اعلام جنگ به حزب‌الله خواهد بود که نه اسرائیل و نه آمریکا به هیچ وجه خواهان چنین امری نیستند. به گزارش ممتازنیوز، به همین دلیل این سه کشور ترجیح می‌دهند که این سلاح‌ها را از مقصد و از محل بارگیری در سوریه و پیش از ورود به خاک لبنان متوقف کنند.

کارشناسان، انتشار خبر انتقال سلاح‌های شیمیایی سوری به حزب الله را صرفاً یک فریب و گمراه‌سازی تبلیغاتی و به دور از واقعیت خوانده اند که در شرایط خاص مطرح شده است.

منابع آمریکایی مدعی هستند که سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را در پایگاه “السفیر” نگهداری می‌کنند که وابسته به گارد ریاست جمهوری سوریه است و دستورات خود را تنها و تنها از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می‌گیرد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.