آماده‌سازی سامانه هشدار برای مدیران بانکی

بینا- مدیر عامل شرکت رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها با اشاره به راه‌اندازی سامانه هشدار عبور از خط قرمز مشتریان برای مدیران بانک‌ها گفت: این سامانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
به گزارش بینا، محمد جلیلی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هشدار عبور از خط قرمز مشتریان برای مدیران بانک‌ها به فارس اظهار داشت: سیستم مربوطه، طراحی شده و آموزش‌های استفاده از آن صورت گرفته اما بانک‌ها هنوز به این سامانه متصل نشده‌اند.
وی افزود: به دلیل اینکه باید برخی اطلاعات پایه مانند گروه‌بندی مشتریان انجام شود، هنوز در شبکه بانکی عملیاتی این سامانه راه‌اندازی نشده است.
به گفته وی، طبقه‌بندی مشتریان بانک‌ها حدود دو ماه زمان می‌برد.
مدیر عامل موسسه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها افزود: سیستمی طراحی شده که به صورت اتوماتیک به مدیران بانک ها این امکان را می‌دهد که اگر وضعیت مشتری بانک در حال وخیم شدن است به آنان گزارش دهد.
وی تصریح کرد: این اطلاع‌رسانی از طریق انواع روش‌های اطلاع‌رسانی از جمله پیامک، ایمیل و یا در قالب فایل الکترونیکی به بانک ارائه کرد. البته هم‌اکنون ارسال اطلاعات از طریق پیامک مدنظر ما نیست.
جلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات ۲۰ میلیون نفر مشتریان بانک‌ها در اختیار ما قرار دارد، سیستم به صورت خودکار متوجه می‌شود که رتبه اعتباری یک مشتری از یک وضعیت خوب، بعد از شش ماه به دلایلی مانند بدهی مالیاتی، چک برگشتی و یا معوض شدن اقساط کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: با راه‌اندازی سیستم هشدار عبور از خط قرمز احتمال معوق‌ شدن تسهیلات و یا افزایش مطالبات معوق کاهش می‌یابد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.