آماده باش مراکز معاینه فنی تهران

۰۷اردیبهشت،

آماده باش مراکز معاینه فنی تهران

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به طرح تشدید برخورد پلیس با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و خودروهای دود زا گفت: مراکز معاینه فنی پایتخت با تمام ظرفیت و امکانات آماده خدمات رسانی به شهروندان می باشند و این مراکز طور عادی روزانه قادر به معاینه فنی بیش از ۵ هزار خودرو می باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از همشهری، رضوی با بیان این مطلب افزود: پلیس راهور طرح تشدید برخورد با خوردوهای فاقد برگه معاینه فنی و خودروهایی که نقص فنی مشهود دارند و دودزا می باشند را آغاز کرده که با توجه به اجرای این طرح پیش بینی می‌شود شاهد افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی باشیم از این رو تمام مراکز در آماده باش کامل قرار دارند تا بتوانند خدمات رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند.

وی ادامه داد: مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت عادی و در ۸ ساعت کاری، روزانه قادر به معاینه فنی بیش از ۵ هزار خودرو می باشند این در حالیست که هم اکنون حداکثر در طی هر روز هزار و ۶۰۰ خودرو به مراکز مراجعه می‌کنند یعنی حدود یک پنجم ظرفیت موجود.

رضوی با اشاره به اینکه طی ماه‌های آتی شاهد آغاز سفرهای تابستانی خواهیم بود و در آن ایام مراجعه به مراکز معاینه فنی بیشتر می‌شود گفت: به شهروندان پیشنهاد می‌شود که چنانچه خودرویشان فاقد برگه معاینه فنی است هر چه سریع‌تر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا طی ماه‌های آتی شاهد شلوغی مراکز نباشند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: گازهای خروجی، وضعیت ظاهری و نامناسب بودن وضعیت ترمز‌ها، ۳ سبب اصلی مردودی خوردو‌ها در مراکز معاینه فنی می باشند که این موضوع نشان دهنده نقش مهم و تاثیر گذار معاینه فنی خودرو‌ها بر کاهش میزان آلایندگی خودرو‌ها و نقص فنی آن‌ها که می‌تواند منجر به تصادفات و سوانح شود، است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که قانون معافیت ۵ ساله خودرو‌ها از دریافت معاینه فنی، امسال توسط نمایندگان مجلس مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد تا خودرو‌ها ۵ سال به حال خود‌‌ رها نشوند و نظارت بر کیفیت و عملکر آن‌ها وجود داشته باشد.

شنبه ۷ اردیبهشت   ۱۶:۱۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.