آماده توزیع بنزین یورو ۴ در تهران هستیم

۲۰فروردین۱۳،

مدیرعامل شرکت ملی پخش

آماده توزیع بنزین یورو ۴ در تهران هستیم

خودروسازها آمادگی ندارند

مدیرعامل شرکت ملی پخش از برگزاری جلساتی با وزارت صنایع دربارهٔ مشکلات مربوط به تولید سوخت یورو ۴ خبرداد و گفت: آماده عرضه بنزین یورو ۴ در تهران هستیم و مشکلی بابت توزیع نیست، اما خودروسازها هنوز آمادگی دریافت این نوع سوخت را ندارند.

 

به نقل از فارس، مصطفی کشکولی  با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کلان شهر تهران گازوئیل یورو ۵ عرضه می گردد، گفت: در اواخر سال قبل یک محموله ۱۲ میلیون لیتری نیز برای توزیع به استان خراسان رضوی ارسال شد که بر این اساس می‌توان گفت توزیع گازوئیل با استاندارد یورو در ۲ کلان شهر کشور آغاز شده است و به زودی گازوئیل یورو ۵ در مابقی کلانشهر ها نیز توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به تولید بنزین یورو ۴ گفت: در حال حاضر شرکت پخش آمادگی دارد این نوع بنزین را در سطح شهر تهران به طور کامل توزیع کند و مشکلی بابت توزیع آن نیست، اما باید گفت هنوز خودرو سازها آمادگی ندارند که این نوع سوخت را دریافت کنند.

کشکولی خاطرنشان کرد: هم اکنون بنزین یورو۴ و یورو ۲ باهم ترکیب شده و در سراسر کشور عرضه می گردد، اما به محض آنکه این آمادگی از سوی خودروسازها در خصوص دریافت بنزین یورو ۴ اعلام شود شرکت ملی پخش نیز بنزین یورو ۴ را در سطح تهران عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید می گردد که تا پایان سال این رقم به دو برابر خواهد رسید، اما در شرایط فعلی تنها این آمادگی وجود دارد که بنزین یورو در یک یا دو کلان شهر عرضه شود.

کشکولی در پایان خاطرنشان کرد: در جلساتی که به صورت مشترک با وزارت صنایع برگزار می گردد قصد داریم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم اما آنچه که مه است و به وقوع می پیوندد عرضه سوخت یورو در سال جاری خواهد بود.

پلاک گذاری خودروهای مدل ۹۲ به سبب عدم انطباق موتور و سیستم سوخت با استاندارد یورو متوقف شده است.

بر اساس این گزارش خودروسازان و وزارت نفت از سال جاری مکلف به تولید موتور و سوخت با استانداردهای اروپایی یورو ۴ و ۵ بودند که سبب ارتقاء احتراق خودروها و کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شد.

در حال حاضر خودروسازان به موقع نبودن تولید سوخت یورو ۴ را سبب عدم تولید خودروهای یورو ۴ عنوان می‌کنند.

چهارشنبه ۲۱ فروردین   ۲:۱۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.