آمادگی صندوق توسعه ملی برای بیمه نفتکش های ایرانی

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۵:۳۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فرزین خبر داد:

بزرگنمایی:  

 خبرگزاری آریا- مدیر عامل صندوق توسعه ملی از اختصاص  منابع این صندوق برای مقالبه با تحریم ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا، محمد رضا فرزین رئیس هیات عامل و مدیر عامل صندوق توسعه ملی  در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین وزارت نفت و صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی این آمادگی را دارد که در راستای مقابله با تحریم ها هراقدامی صورت دهد، اضافه کرد: صندوق توسعه ملی به دنبال جبران کسری و ادامه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.
 مدیر عامل صندوق توسعه ملی در تشریح اختصاص این ۱۴ میلیارد دلار اعلام کرد: دو و نیم میلیارد دلار از این مبلغ به توسعه صنعت پتروشیمی ،  یک و نیم میلیارد دلار به توسعه و تکمیل بخش پالایشگاهی ، پنج میلیارد دلار به توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی و پنج میلیارد دلار به صنایع بالا دستی نفت اختصاص خواهد یافت.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق با سرمایه گذاران طرف حساب نیست ، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی با مسئول نفت کشور که وزیر نفت محسوب می شود قرار داد امضا می کند و این یک تفاهم نامه کلی است .
فرزین ادامه داد: بانک های عامل با سرمایه گذاران این طرح ها وارد مذاکره می شوند و به نوعی طرف حساب سرمایه گذاران  محسوب می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۱۰ سال خواهد بود، اذعان داشت: سه سال مدت اجرای پروژه، شش ماه تنفس و زمان بهره برداری هشت سال است.
  مدیر عامل صندوق توسعه ملی  با بیان اینکه صندوق به دلیل منابعی که در اختیار دارد می‌تواند با تحریم مقابله کند ، اظهار داشت: قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با بخش صنعت به صورت ارزی و ریالی و همچنین این قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری با وزارت نمونه ای از این اقدامات است.
به گفته رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی انعقاد تفاهم با وزارت نفت منجر به تقویت بنیه مالی و اقتصادی کشور خواهد شد.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین از انعقاد قرارداد با بخش حمل و نقل کشور در آینده ای نزدیک خبرداد.
فرزین با بیان اینکه  توسعه صنایع بالا دستی نفت یکی از اولویت های صندوق توسعه ملی برای توسعه و سرمایه گذاری است، افزود: با سرمایه گذاری در این حوزه کشور در خیلی از زمینه ها به پشرفت با سرعت و رو به جلوی خود ادامه خواهد داد. 
 مدیر عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه موجودی صندوق تا پایان سالجاری به بیش از ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید ، اظهار داشت: بر طبق پیش بینی های صورت گرفته رقم  ۵۰ میلیارد دلار  تا پایان سال محقق می شود و بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های خود هیچ مشکلی نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش ، همزمان با اعمال رسمی تحریم های نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا  ، وزارت نفت جهت تامین منابع مورد نیاز خود قرارداردی را به میزان ۱۴ میلیارد دلار با صندوق توسعه ملی به امضا رساند.
همچنین در هفته قبل نیز صندوق توسعه ملی قراردادی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای تکمیل طرح های صنعتی و معدن به امضا رساند.      
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۷۳۳۳۰۷۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.