آمادگی ایران برای مشارکت در دفاع بین‌الملل سایبری

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پارسیک : دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت، ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم سایبری، هرگونه حرکت برای گسترش اینگونه حملات را محکوم و برای ارتقای سطح دفاع سایبری اعلام آمادگی می کند.

ˈمهدی اخوان بهابادیˈ در یک نشست خبری در محل شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: در چند روز اخیر تعدادی از حملات سایبری به مراکز حاکمیتی ازجمله تاسیسات هسته ای و وزارت نفت ایران انجام گرفت که با تایید مراکز بین المللی حمله کنندگان از دستیابی به اهداف خود ناموفق ماندند.
وی افزود: در چند هفته اخیر در کنار حمله به زیرساخت های نفتی داخل کشور، همزمان کشورهای حاشیه خلیج فارس مصون نبودند و بنابر اظهارات مقام های ذیربط این کشورها بیش از ۳۰ هزار سرور در این کشورها هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با ابراز همدردی با کشورهای آسیب دیده درحوزه سایبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای افزایش سطح امنیت سایبری در این کشورها به آنها کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان در طول سال های گذشته و با حملات مختلف سعی به نفوذ و آسیب رسانی به سیستم های اطلاعاتی کشور راداشته اند اما مسئولان و کارشناسان بین المللی در دنیا معتقدند که این حملات با حمایت های دولتی و به صورت سازمان دهی شده انجام شده است و حتی نام کشورهایی که با حمایت آن ها حملات سایبری علیه ایران انجام شده توسط خبرگزاری های بین المللی منتشر شده است.
اخوان اظهار داشت: ایران جزو چند قدرت اول دنیا در حوزه سایبری است و روز به روز سرمایه گذاری بشتری برای افزایش توان دفاع سایبری خودانجام می دهد.
به گزارش ایرنا، وی همچنین با اشاره به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در محکومیت ایران خاطرنشان کرد: در اظهارات مسوولین این کشور صرفا اشاره به حملات سایبری به شرکت های نفتی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده و ایران را از فهرست کشورهای هدف حمله حذف کردند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.