آمارسازی اوباما برای غلبه بر کنایه‌های رامنی

سازمان آمار اشتغال در آمریکا هر ماه از ۴۰۰ هزار بنگاه کوچک و بزرگ اقتصادی در این کشور می خواهد تا آمار کارکنان خود را اعلام کنند و براساس این آمار، میزان بیکاری در آمریکا محاسبه می شود.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مناظره روز چهارشنبه باراک اوبامام و میت رامنی، نشان از استفاده کامل رقیب رییس جمهور فعلی امریکا از روند کند و پسرفت دولت این کشور در ایجاد اشتغال داشت و درست دو روز بعد، دولت آمریکا جدیدترین آمار بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید در این کشور را اعلام کرد.

براساس این اعلام وزارت کار آمریکا ، در ماه سپتامبر ۱۱۴ هزار فرصت شغلی در  بازار کار آمریکایی ایجاد شده که روند رو به رشدی را نشان می دهد اما منتقدان دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از این آمار انتقاد کرده و گفته اند در این آمار دست کاری شده است تا اوباما از آن در فضای انتخابات ریاست جمهوری بهره برداری سیاسی کند.

سازمان آمار اشتغال در آمریکا هر ماه از ۴۰۰ هزار بنگاه کوچک و بزرگ اقتصادی در این کشور می خواهد تا آمار کارکنان خود را اعلام کنند و براساس این آمار، میزان بیکاری در آمریکا محاسبه می شود و هرچه تعداد این افراد افزایش یافته باشد، به عنوان آمار افرادی اعلام می شود که به فهرست افراد شاغل در آمریکا افزوده شده اند.

اما سازمان آمار آمریکا نیز هر ماه پیمایش دیگری انجام می دهد تا وضع اشتغال کشور را بررسی کند. سازمان آمار آمریکا برای این منظور هر ماه با ۶۰ هزار خانوار آمریکایی به صورت تصادفی تماس می گیرد و درباره وضع اشتغال آنها می پرسد. دولت آمریکا براساس همین آمار در ماه سپتامبر اعلام کرد بیکاری در آمریکا کاهش یافته و از هشت و یک دهم درصد به هفت ممیز هشت دهم درصد کاهش یافته است.

منتقدان می گویند این شیوه های محاسبه شمار بیکاران در آمریکا مشکل دارد و دولت در آمار دستکاری می کند. آنها تاکید دارند شیوه های علمی بهتری برای محاسبه تعداد واقعی بیکاران در آمریکا وجود دارد که باید از آن بهره گرفته شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.