آمار بالای زندانیان یکی از ضرورت‌های تعیین مجازات‌ جایگزین حبس

۱۰م آذر ،

قاضی برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک قاضی دادسرا گفت: پیش بینی روش‌ها و جایگزین‌های مناسب حبس از افزایش ورود بی‌رویه مجرمان به زندان‌ها جلوگیری می‌کند.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لایحه مجازات جایگزین حبس اظهار داشت: با توجه به ازدیاد جرایم در جامعه، ایجاب می‌کند که کاهش بازدارندگی در جامعه را ضروری بدانیم.

این قاضی دادسرا ادامه داد: از خصایص ویژه مجازات‌های جایگزین حبس کاهش و از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی است که زندانی و خانواده زندانی را تهدید می‌کند، ضمن این که هزینه‌های هنگفتی که دولت‌ها با مجازات زندان متحمل می‌شود کمتر خواهد شد.

برزگر با بیان اینکه با پیش بینی روش‌ها و جایگزین‌های مناسب حبس از افزایش ورود بی‌رویه مجرمان به زندان‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: با دادن فرصت و آزادی مشروط به چنین اشخاصی زمینه جبران خسارت وارده به جامعه فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: زندان در بهترین حالت نیز نمی‌تواند سازنده باشد و در عین حال مواردی که به جای زندان در لایحه پیش‌بینی شده از یک سو برای محکوم‌علیه می‌تواند واجد جنبه‌های مثبتی باشد و از دیگر سو نوع این مجازات‌ها چنان است که می‌تواند در عالم خارج یا در مورد مجنی علیه هم فوایدی را دربرداشته باشد.

این قاضی دادسرا در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از جایگزین‌های زندان در صورتی مفید است که مغایر با امنیت اجتماعی و اقتصادی و … نشده و تکرار جرم از سوی مجرم را به دنبال نداشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.