آمار جا به جایی مسافران نوروزی کشور در هفته اول فروردین اعلام شد

۷فروردین ۱۳،

به گزارش ایرنا، ˈشهریار افندی زادهˈ روز چهارشنبه با ارایه گزارشی از حجم ترددهای نوروزی به ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور، گفت: آمار تردد مسافران نوروزی به صورت نفر- جابه جایی اعلام و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ارایه آمار مسافران نوروز ۹۲ به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده شده است، گفت: تلاش کرده ایم تا با به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و بهره مندی از شیوه های علمی روز واحد ˈنفر – جابه جاییˈ را در ارایه آمار نوروزی به کارگیریم.

افندی زاده تاکید کرد: به عنوان مثال چنانچه فردی از تهران عازم مشهد شود یک جابه جایی و هنگام بازگشت جابه جایی دیگری انجام داده است. از طرفی اگر از این شهر عازم مقصدی دیگر شود جابه جایی دیگری برای وی ثبت می گردد؛ بدین ترتیب برای هر گردشگر طی هر سفر حداقل دو جابه جایی ثبت می گردد.

معاون وزیر و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه آمار حاصله مشمول حمل و نقل عمومی و خصوصی می گردد، گفت: پس از جمع آوری آمار تردد از کلیه پایانه ها، میزان نفر- جابه جایی دستگاه های تردد شمار نیز دریافت می گردد تا آمار حمل و نقل سواری ها و خودروی های شخصی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

افندی زاده با اشاره به افزایش میزان جابه جایی در تعطیلات نوروزی امسال، افزود: تا روز قبل، ششم فروردین ماه، ۷۷ میلیون و ۳۲۹هزار و ۶۰۶ نفر جابه جایی ثبت شده است که حدود ۸ درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۹۳ نفر از طریق پایانه ریلی، ۴۹۶ هزار و ۴۹۳ نفر از طریق هوایی و دو میلیون و ۹۸ هزار و ۲۱۰ از طریق راه های دریایی جا به جا شدند ضمن آنکه ۲۹ میلیون ۷۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای جا به جا شدند که این ارقام در کنار آمار حمل و نقل خصوصی قرار می گیرد.

افندی زاده همچنین دربارهٔ رشد تردد در هر یک از پایانه ها اظهار داشت: ۴/۹۲ درصد رشد در تردد جاده ها، ۵/۱ درصد رشد در پایانه های ریلی، ۱ درصد رشد در حمل و نقل هوایی و ۳ درصد رشد در بخش حمل و نقل دریایی ثبت شده است.

همچنین معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به کاهش تلفات جاده ای افزود: تا پایان روز قبل کاهش ۶ درصدی تلفات جاده ای به ثبت رسیده است که ۵۶ درصد موارد حاصل به سبب خواب آلودگی، خستگی و واژگونی خودرو بوده است.

افندی زاده با اشاره به استان های پر تردد کشور گفت: بیشترین تردد تا کنون در استان های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بوده است.

افندی زاده همچنین با اشاره به فراهم آوردن امکان مدیریت ترافیک برای مسافران نوروزی یاد آور شد: هم اکنون در ۱۲۸ استان مراکز مدیریت راه ها در حال فعالیت می باشند و نتایج آن به منظور استفاده مسافران در پایگاه اینترنتی www.iran141.ir منعکس می گردد.

وی در ادامه ارایه گزارش به ˈمنوچهر جهانیانˈ رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور به میزان حمل و نقل بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان روز ششم فروردین ماه ۴۶۹ هزار و ۲۰۵ نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی کشور جابه جا شده اند که بیشترین میزان تردد به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان و پاکستان بوده است.

این مقام مسوول درپایان گزارش ارایه شده، از زحمات تمامی خادمان نوروزی ستاد مرکزی سفرهای کشور تشکر و خدمتگزاری در ایام نوروزی را بسیار با اهمیت و دارای اثراتی ارزشمند خواند.

فراهنگ (۱)۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.