آمار جهانی کووید ۱۹ / تعداد مبتلایان از ۸.۵ میلیون نفر گذشت

تعداد مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری همه‌گیر “کووید ۱۹” همچنان در جهان رو به افزایش است و تاکنون بیش از ۸.۵ میلیون نفر در ۲۱۳ کشور و منطقه در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کووید-۱۹ به ۴۵۶ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۱۵ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها چهار میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان با اختلاف زیاد از سایر کشورها در صدر فهرست مناطق درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بالاترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. پس از آن، برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

همچنین بعد از آمریکا در حال حاضر دو کشور برزیل و انگلیس، بالاترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ را دارند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۴۹ مبتلا، ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ قربانی

۲.  برزیل ۹۸۳ هزار و ۳۵۹ مبتلا، ۴۷ هزار و ۸۶۹ قربانی

۳.  روسیه ۵۶۱ هزار و ۹۱ مبتلا، ۷۶۶۰ قربانی

۴. هند ۳۸۱ هزار و ۴۸۵ مبتلا، ۱۲ هزار و ۶۰۵ قربانی

۵. انگلیس ۳۰۰ هزار و ۴۶۹ مبتلا، ۴۲ هزار و ۲۸۸ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۲ هزار و ۳۴۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

۷. پرو ۲۴۴ هزار و ۳۸۸ مبتلا، ۷۴۶۱ قربانی

۸. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۱۵۹ مبتلا، ۳۴ هزار و ۵۱۴ قربانی

۹. شیلی ۲۲۵ هزار و ۱۰۳ مبتلا، ۳۸۴۱ قربانی

۱۰. ایران ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ مبتلا، ۹۲۷۲ قربانی

از سوی دیگر همزمان با آغاز موج دوم کرونا در چین، هزاران نفر از ساکنان پکن، پایتخت این کشور روز گذشته (پنجشنبه) مورد آزمایش کرونا قرار گرفتند. دولت چین نیز می‌گوید که جای نگرانی نیست و موج دوم کرونا در این کشور کاملا “تحت کنترل” است.

بنابر گزارش دویچه‌وله، چین، کشور مبدأ شیوع ویروس کرونا در جهان موفق شد با وضع محدودیت‌های سخت رفت‌وآمد، انتشار کرونا در این کشور را تا حد زیادی کنترل کند. هرچند در هفته‌های اخیر آمار ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور رو به افزایش داشته اما دولت چین می‌گوید که دلیل آن بازگشت شهروندان این کشور از خارج و البته شرایط تحت کنترل است.

همچنین سایرِ کشورهایی که در حال حاضر آمار بالای ابتلا به کرونا را دارند و شمار مبتلایانِ آنها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته طبق آمار رسمی شامل آلمان، ترکیه، مکزیک، پاکستان، فرانسه، عربستان سعودی، بنگلادش، کانادا، قطر، آفریقای جنوبی، چین، بلژیک، کلمبیا، بلاروس، سوئد و مصر هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.