آمار خودروهای وارداتی در بهار ۹۱

آنگونه که گمرک ایران گزارش داده، در بهار امسال بیش از ۱۷۵ میلیون دلار واردات خودو به کشور ایران داشته ایم که ۲۰ در صد در تعداد و ۱۲ درصد در ارزش نسبت به سال گذشته رشد را نشان می دهد.

پورشه پانامرا توربو، گرانترین خودروی وارداتی بهار

پورشه پانامرا توربو، گرانترین خودروی وارداتی بهار

خودروهای گران قیمت و بالای ۱۰۰ هزار دلار وارداتی در این مدت تنها ۶۵ دستگاه بوده اند که بیشتر آنها نشان پورشه یا مازراتی را بر خود دارند. گرانترین خودروی این فهرست،  یک پورشه پانامرای توربو است که ۱۷۷ هزار دلار ارزش گذاری شده و البته با ارز دولتی و با قیمت ۲۱۷ میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است. خودروهای لوکس و گران قیمت وارداتی در حالی با ارز دولتی وارد کشور می شوند، که مابه التفاوت این قیمت با ارز آزاد حدود ۱۰ میلیارد تومان می شود. این مساله باعث انتقاد کارشناسان و مردم از ایجاد رانت و دادن یارانه به مرفهین شده است. درحالیکه برای واردات شخصی یک خودروی ارزان قمت ناچارید بهای آن را با ارز آزاد پرداخت نمایید.

کیا سراتو یک خودروی ارزان وارداتی

کیا سراتو یک خودروی ارزان وارداتی

در همین آمار حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودروی ارزان قیمت با قیمتی زیر ۱۶ میلیون تومان نیز به چشم می خورند. البته همین خودروهای ارزان، با احتساب تعرفه گمرکی و سود واردکنندگان، به قیمت حداقل ۴۶ تا ۵۸ میلیون تومان به فروش می رسند!

ایستگاه اخبار خودروهای وارداتی

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.