آمار سفر ایرانیان در تابستان امسال ۴۰۰ میلیون سفر !

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : در سفرهای تابستانی امسال ۴۰۰ میلیون مسافر با بخش حمل و نقل عمومی و خصوصی جابجا شدند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهریار افندی زاده به افزایش ۱۰ درصدی سفرها اشاره کرد و افزود: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای حدود ۱۶۰ میلیون مسافر جابه جا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: دراین مدت استان تهران بیشترین تردد را در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داشت و سهم اتوبوسها ۵۵ درصد ، مینی بوس ها حدود ۳۲ درصد و بقیه نیز سهم سواریهای برون شهری بود.

افندی زاده افزود: از میزان ترددهایی که در جاده های کشور صورت گرفت  ۸۳ درصد سهم حمل و نقل خصوصی و سبک و ۱۷ درصد سهم حمل و نقل سنگین بود.

وی به سازوکارهای برآوردهای آماری سفرها اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۵۶ دستگاه تردد شمار در جاده های اصلی نصب شده که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

افندی زاده افزود: بیشترین استانهایی که پذیرای سفرها بودند استانهای تهران ، البرز ، مازندران ، فارس و گیلان و کمترین سفرها هم در استانهای سیستان و بلوچستان ،‌کهکیلویه و بویراحمد ، خراسان جنوبی ، ایلام و یزد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهارداشت: در این سفرها ترافیک سبک و نیمه سنگین بود.

افندی زاده گفت: مسافران می توانند برای اطلاع از وضع جاده های کشور علاوه بر تماس با شماره تلفن ۱۴۱ با ارسال شماره ۱۴۱ به سامانه هزار و ۱۴۱ از وضع جاده های کشور با خبر شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.