آمار قربانیان انفجار تروریستی فرودگاه بلغارستان افزایش یافت

به گزارش رویترز، نیکلای ملادنف وزیر خارجه بلغارستان با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد در جریان انفجار بمبی که روز چهارشنبه در فرودگاه بورگاس رخ داد ۶ گردشگر یهودی کشته شده اند.

وی در همین خصوص تصریح کرد، یک تن از کشته شدگان پس از آنکه از جانب نیروهای امداد به بیمارستان انتقال داده شد، جان باخته است.

بر اساس گزارشهایی که در همین خصوص از جانب مقامات بلغارستان منتشر شده، ۳۲ تن نیز در جریان این حادثه مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش ،اتوبوس مذکور حامل گردشگران یهودی ساکن اراضی اشغالی بوده که هدف این انفجار قرار گرفته است.

به گفته پلیس بلغارستان، چندین اتوبوس دیگر که در محل حادثه حضور داشتند در جریان این انفجار آسیب دیده اند.

یک گردشگر یهودی ساکن اراضی اشغالی که خود در اتوبوس مذکور حضور داشته در همین خصوص به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ‘انفجار احتمالا یک انفجار تروریستی بوده که به دست بمب گذاران انتحاری در این اتوبوس انجام شده است.’

پلیس بلغارستان اعلام کرده، تحقیقاتی را در خصوص انفجار آغاز کرده است ولی تا تکمیل شدن تحقیقات نمی تواند در خصوص علت انفجار اظهار نظر کند.

به گفته پلیس بلغارستان فرودگاه بورگاس،پس از این حادثه تعطیل شد و پروازهایی که قرار بود مطابق برنامه روز چهارشنبه در این فرودگاه انجام شوند همگی در فرودگاه وارنا انجام خواهند شد.

این گزارش حاکیست ، پلیس رژیم صهیونیستی از پیش هشدار داده بود که بلغارستان که یک محل تفریحی توریستی برای یهودیان ساکن اراضی اشغالی محسوب می شود، به عنوان یک هدف برای شبه نظامیانی که از کشورهای مجاور همانند ترکیه به آنجا وارد می شوند، مد نطر است .

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۹۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.