آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه افزایش یافت

ایسنا/مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه طی دو روز اخیر افزایش یافت.

دکتر عباس نیک‌روش شامگاه امروز یکشنبه ۱۱ اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا روز گذشته پنج نفر با علائم مثبت کرونا در مراکز درمانی شهرستان ساوه تحت مراقبت‌های ویژه در بخش ایزوله بودند که این آمار امروز به ۱۱ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مبتلایان که سابقه سفر آنها به شهر قم و  ارتباط با مردم این شهر وجود دارد در سه بیمارستان شهید مدرس، شهید چمران ساوه و بیمارستان امام رضا (ع)  زرندیه تحت درمان هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری تا روز جمعه ۱۰ اسفندماه، سه نفر نیز فوت کردند و علت قطعی مرگ آنان ابتلا به کرونا اعلام شده است. همچنین در این دو روز مواردی از جانباختن مبتلایان گزارش شده است که اعلام نظر قطعی در خصوص علت مرگ آنان بر اثر کرونا در دست بررسی است.

وی بیان کرد: در دو روز گذشته تعداد مراجعین به مراکز درمانی، موارد مشکوک و مثبت و آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: تشدید نظارت بر رعایت بهداشت محیط در مراکز عرضه مواد غذایی، تشدید فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت، بسیج اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی با محوریت دانشکده علوم پزشکی ساوه از جمله اقدامات پیشگیرانه دانشکده علوم پزشکی ساوه بوده است.

وی استقرار تیم مراقبت سلامت در ورودی ساوه از سمت قم با هدف آگاه سازی و بررسی وضعیت سلامت شهروندان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه بیان کرد و افزود: مهمترین توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناویروس رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است.

براساس اعلام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، بعد از استان تهران، استان مرکزی در حوزه ابتلا به کرونا ویروس در رده دوم کشور قرار دارد. از روز گذشته تا کنون در استان مرکزی ابتلای ۴۴ نفر به ویروس کرونا ثبت شده است.

آزمایش ۳۸۵ مورد در کشور از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز به  COVID-۱۹ مثبت اعلام شده است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع تاکنون ۹۸۷ نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که ۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.