آمار و ارقام از جام جهانی فوتسال

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از ورزش ۳ در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

سایت فیفا در آستانه جام جهانی فوتسال آمار و ارقامی از ۶ دوره پیشین این مسابقات منتشر نمود که در زیر آن را می‌خوانید:

۱۷۲۲: تعداد گل‌هایی که در ۶ دوره برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال iبه ثمر رسیده است. از این تعداد ۳۸۷ گل در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۸ برزیل ثبت شده که پرگل‌ترین دوره جام‌جهانی بوده است.

۴۳: تعداد گل‌هایی که مانوئل توبیاس در جام‌جهانی iبه ثمر رسانده و عنوان گلزن‌ترین بازیکن این رقابت‌ها را iبه خود اختصاص داده است. اسطوره برزیل در ۳۱ بازی از رقابت‌های جام‌جهانی iبه میدان رفته که از این لحاظ نیز بیشترین آمار را iبه خود اختصاص داده است. هر دو رکورد توبیاس در جام‌جهانی ۲۰۱۲ تایلند از سوی فالکائو هم‌وطن وی در معرض تهدید قرار دارد. فالکائو تنها ۹ گل کمتر از وی دارد و برای اینکه رکورد وی را در تعداد بازی‌ها بشکند، برزیل باید iبه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه پیدا کند.

۳۳: تعداد گل‌هایی که توسط دو تیم روسیه و جزایر سلیمان در پرگل‌ترین بازی این مسابقات وارد دروازه‌ها شد. جزایر سلیمان ۳۱ گل دریافت نمود و تنها ۲ گل iبه ثمر رساند. پولا iبه تنهایی ۹ گل را iبه نام خود ثبت نمود و یک رکورد جدید در تعداد گل‌های یک بازیکن در یک مسابقه iبه ثبت رساند.

۲۴: تعداد تیم‌هایی که در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال بازی می‌کنند که بیشترین تعداد در تاریخ برگزاری جام‌جهانی است.

۱۵: ریکاردینیو ۱۵ سال و ۲ ماه داشت و iبه عنوان جوان‌ترین بازیکن در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال حاضر شد و گلزنی نمود. در سال ۲۰۰۰ بود که چنین اتفاقی رخ داد و ۱۲ سال بعد همان بازیکن در این مسابقات iبه میدان می‌آید، این بار iبه عنوان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان پرتغال. از طرف دیگر ساتورا نودا ژاپنی مسن‌تزین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها با سن ۴۴ سال و ۹ ماه است. iبه نظر می‌رسد رکود وی در رقابت‌های امسال توسط کازو میورا بازیکن تایلند که ۸ ماه پیش تولد ۴۵ سالگی خود را جشن گرفت، شکسته شود.

۱۲: تعداد بازیکنانی که هم در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال و هم فوتسال شرکت نموده‌اند. همچنین لاخدار بلومی از الجزایر، برایان لودراپ از دانمارک و بروس ماری از آمریکا در هر ۲ رقابت گلزنی نموده‌اند.

۶: تعداد کشورهایی که امسال برای اولین بار در تایلند حضور در جام‌جهانی فوتسال را تجربه می‌کنند. کلمبیا، کویت، مکزیک، مراکش، پاناما و صربستان این کشورها را تشکیل می‌دهند. این ۶ تیم iبه علاوه ۴۳ تیم دیگر تعداد تیم‌های شرکت نماینده در همه ادوار جام‌جهانی بوده‌اند؛ در حالی که ۳ تیم آرژانتین، برزیل و اسپانیا در همه دوره‌ها حاضر بوده‌اند.

۵: ۵ نفر از ۶ دریافت‌کننده توپ طلا در این رقابت‌ها برزیلی بوده‌اند. فالکائو و مانوئل توبیاس هر یک ۲ بار این جایزه را iبه دست آورده‌اند. جورگینیو نیز در سال ۱۹۹۲ توانست این افتخار را iبه نام خود ثبت کند. تنها استثنا در این میان ویکتور هرمانس، سرمربی هلندی تایلند بوده که عملکردش در سال ۱۹۸۹ در خانه این جایزه را نصیب وی نمود.

۴: برزیل ۴ بار فاتح رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال در سال‌های ۱۹۸۹، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ شده است. این تیم با ۴۱ پیروزی بیشترین برد را نسبت iبه سایر کشورها در رقابت‌های جام‌جهانی داشته است. اسپانیا قهرمان ۲ دوره دیگر مسابقات با ۳۶ پیروزی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم است. تعداد گل‌های اسپانیا ۱۹۶ و تعداد گل‌های برزیل در این بازی‌‌ها ۳۲۲ بود.

هفتمین دوره جام جهانی فوتسال از ۱۱ آبان ماه iبه میزبانی تایلند آغاز خواهد شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.