آمار ۱۰ ماهه تولید تندر ۹۰ ایران خودرو اعلام شد

۱۹م دیماه ،

170.3.86.jpg

تیراژ تولید تندر ۹۰ ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا یازدهم دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا معتمد – معاون تولید تندر۹۰ ایران خودرو – با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان روز کاری یازدهم دیماه ۲۷ هزار و ۴۶۵ دستگاه تندر ۹۰ تولید شده است.

معتمد با اشاره به تولید تیپ‌های مختلف تندر۹۰ گفت: بیش‌ترین تعداد تولیدی در تیپ E2 این خودرو با ۲۱ هزار و ۲۰ دستگاه است و پس از آن تیپ E1 با ۵۰۲۴ دستگاه بیش‌ترین فراوانی تولید را به خود اختصاص داده است.

وی گفت:‌ طی مدت مذکور هزار و ۹ دستگاه تندر۹۰ برای بازارهای صادراتی تولید و ارسال شده و در حال بررسی سایر درخواست‌های صادراتی هستیم تا به مرور آن‌ها را در برنامه تولید قرار دهیم.

معتمد همچنین به تولید ۱۱ دستگاه تندر ۹۰ تیپ E2 با گیربکس اتوماتیک تیپ‌ترونیک اشاره کرد و افزود: طبق برنامه تعیین شده تا پایان سال بیش از ۳۰۰۰ دستگاه تندر ۹۰ اتوماتیک دیگر نیز تولید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های صورت گرفته درخصوص تامین ایربگ شاگرد و درصورت اخذ مجوزشماره گذاری تندر۹۰ تک ایربگ به صورت محدود و تا زمانی که تامین کننده تازه جایگزین تامین کننده قبلی شود، ایران خودرو تولید بیش از ۸۰۰۰ دستگاه از این خودرو با گیربکس معمولی را نیز در دستور کار قرار خواهد داد.

معتمد همچنین از تولید اولین وانت تندر ۹۰ خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته خط تولید این خودرو که به روز ترین خودروی وانت تولید ساخت داخل خواهد بود، تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.