آمانو نباید تحت تاثیر ادعاهای بی‌اساس آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار بگیرد

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: آمانو هوشیار باشد که اظهارات غرب و رژیم صهیونیستی به نوعی خوراک شانتاژهای خبری آمریکا علیه ایران بوده و عدم بی‌طرفی دبیر کل آژانس به وجهه بین‌المللی وی ضربه زده و از اعتبار آژانس خواهد کاست.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارن؛ با اشاره به ادعاهای جدید دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر داشتن اطلاعاتی که نشان‌ دهنده اقدام ایران در ساخت سلاح هسته‌ای است، گفت: یوکیو آمانو نباید به ادعاهای واهی آمریکا اعتنا کند چراکه هیچ گونه مدرک و سندی دال بر غیرصلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدام ایران در تبدیل اورانیوم غنی شده به پودر تصریح کرد: این اقدام ایران نشان دهنده عدم سوء نیت این کشور و اطمینان بخشی به مجامع بین‌المللی درباره صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده چراکه این پودر تنها در حوزه تولیدات دارویی کاربرد دارد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد:‌ آمانو هوشیار باشد که  این نوع اظهارات به نوعی خوراک شانتاژهای خبری آمریکا علیه ایران بوده و عدم بی‌طرفی دبیر کل آژانس به وجه بین‌المللی وی ضربه زده و از اعتبار آژانس خواهد کاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.