آمریکا مجبور به اتخاذ مواضع دفاعی در برابر سوریه است

۱۹اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: رویکرد پشت پرده آمریکا نسبت به سوریه ارسال کمک ۱۲۵میلیون دلاری و سلاح‌های شیمیایی به تروریست‌های سوری است.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های جان کری در دیدار با ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه واشنگتن با رویکرد مسکو برای حل مسایل سوریه موافقت می‌کند، گفت: آمریکا با اوضاع وخیم اقتصادی و اجتماعی روبرو است و تغییر مواضع این کشور نسبت به سوریه نشان از درماندگی ایالات متحده در اتخاذ سیاست‌های خصمانه بر علیه دولت قانونی سوریه است.

وی تصریح کرد: آمریکا در شرایطی نیست که جنگ گسترده با سوریه را آغاز کند چرا که جنگ با سوریه جنگ با جهان اسلام، چین و روسیه بوده به همین خاطر مجبور به اتخاذ مواضع دفاعی است.

علیرضایی در ادامه اظهار داشت: ایالات متحده همواره از اظهارات جهان پسندانه صحبت می‌کند اما هیچ‌گاه به شعارهایی مانند تحقق حقوق بشر، ایجاد امنیت و دموکراسی در جهان عمل نکرده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد پشت پرده آمریکا نسبت به سوریه ارسال کمک ۱۲۵میلیون دلاری و سلاح‌های شیمیایی به تروریست‌های سوری است اما در ظاهر شاهد اتخاذ سیاست‌های عوام‌فریبانه‌ای مثل کمک‌های حقوق‌بشری به معارضین هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.