آمریکا واسرائیل تهدید جهانی هستند

جام جم آنلاین: نوام چامسکی، روشنفکر یهودی آمریکایی در مقاله‌ای ایالات متحده و اسرائیل را تهدیداتی بر ضد صلح جهانی دانسته است.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی «کامن دریمز»، نوام چامسکی در مقاله‌ای مفصل و با ادبیات خاص خود این سوال را مطرح کرده است که اگر تهدیداتی که اکنون از سوی رژیم اسرائیل علیه ایران اعمال می‌شود، از سوی ایران بر ضد اسرائیل اعمال شده بود و اگر ایران با زیردریایی‌های هسته‌ای دریافتی از آلمان اسرائیل را تهدید می‌کرد، آن وقت وضعیت چگونه بود؟

به نوشته چامسکی، اسرائیل نیز چون پشتیبان همیشگی خود یعنی ایالات متحده، هر وقت دلش بخواهد به خشونت پناه می‌برد. این اسرائیل است که بر خلاف قوانین بین‌المللی در مناطق اشغالی فلسطین شهرک‌سازی می‌کند و بارها حملاتی بی‌رحمانه را علیه لبنان و مردم تحت محاصره غزه انجام داده است. اسرائیل بدون داشتن دلیلی موجه، ده‌ها هزار نفر را در این حملات کشته است.

چامسکی سپس به این واقعیت اشاره کرده که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه اقدام تجاوزکارانه‌ای را در طول عمر خود در دستور کارش نگذاشته است و توسعه هسته‌ای نیز برنامه‌ای بوده که سابقه آن به دوران حکومت شاه در ایران بازمی‌گردد که تحت حمایت غرب بود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات آمریکایی‌ها نشان نمی‌دهد که ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای اقدام کرده باشد، اذعان کرده که اگر هم ایران به این سو سوق داده شود، ناشی از تهدیدات اسرائیل و ایالات متحده بر ضد این کشور خواهد بود و این تهدیدات را نقض منشور ملل متحد دانسته است.

چامسکی همچنین تصریح کرده است که خطاب قرار دادن ایران به عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای صلح تنها از این روست که ممکن است مانع آن شود که اسرائیل و آمریکا علیه این کشور متوسل به زور شوند و در ضمن، ایران باید برای «سرکشی موفق» خود علیه غرب مجازات شود. اتهامی که نیم قرن پیش به کوبا وارد می‌شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.