آمریکایی‌ها با مداخله نظامی در سوریه مخالفند

۲ م دیماه ،

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها با مداخله نظامی کشورشان در سوریه مخالف می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با این حال نتایج این نظرسنجی که از سوی روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی نیوز انجام شد، نشان داد، گروهی از آمریکایی‌ها بر این باورند که اگر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفانش کند آمریکا باید وارد مداخله نظامی در این کشور خاورمیانه شود.

این در حالی است که دولت دمشق پیش از این بارها تاکید کرده است که به هیچ وجه علیه سوری‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده نخواهد کرد.

در حالی که پیش از این دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفان سوری را به رسمیت شناخت نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که اغلب شهروندان آمریکایی واکنشی منفی نسبت به این اقدام از خود نشان داده‌اند.

نتایج نظرسنجی واشنگتن پست و ای.بی.سی نیوز نشان داد، ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها با اینکه دولت آمریکا ائتلاف مخالفان سوری را به رسمیت شناخته است، مخالف می باشند. نتایج این نظرسنجی نشان داد که تنها ۲۹ درصد آمریکایی‌ها با به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوری از سوی دولت واشنگتن موافق می باشند.

نزدیک به سه‌ چهارم جمعیت آمریکا بر این باورند که در حال حاضر نباید ارتش کشورشان وارد مداخله نظامی در سوریه شود و تنها ۱۷ درصد از آمریکایی‌ها با چنین اقدامی در شرایط کنونی موافق می باشند.

با این حال ۶۲ درصد آمریکایی‌ها با مداخله نظامی کشورشان در سوریه تنها در قالب اعمال طرح منطقه پرواز ممنوع موافق می باشند.

همچنین ۶۳ درصد آمریکایی‌ها بر این عقیده می باشند که در صورتی که دولت بشار اسد به استفاده از تسلیحات شیمیایی اهتمام ورزد، ارتش آمریکا باید وارد مداخله نظامی در این کشور خاورمیانه شود.

همچنین ۷۰ درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی اعلام کردند که اگر دولت دمشق کنترل تسلیحات شیمیایی را در سوریه از دست دهد ارتش آمریکا باید وارد مداخله نظامی در سوریه شود.

در همین حال از هر ۱۰ آمریکایی هفت تن بر این باورند که اگر سوریه به یکی از کشورهای هم‌پیمان آمریکا حمله نظامی انجام دهد، ارتش آمریکا باید با دولت دمشق وارد جنگ شود.

نتایج نظرسنجی واشنگتن پست و ای.بی.سی نیوز همچنین نشان داد، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور می باشند که درگیری‌ها در سوریه تاثیری منفی بر منافع آمریکا در منطقه دارد.

همچنین نزدیک به یک چهارم آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند، درگیری‌های سوریه توانایی آمریکا را برای مقابله با تروریسم در منطقه با مشکل مواجه می‌سازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.