آمریکای لاتین بهشت تازه بدافزارنویسان

۱۴اردیبهشت، فاوا نیوز :یافته‌های مؤسسه امنیتی ترند میکرو از تبدیل کشورهای آمریکای لاتین به بهشت تازه بدافزارنویسان خبر می‌دهد.

به گزارش فاوا نیوز از فارس به نقل از سیلوبرکر، تعداد حملات ویروسی و نرخ جرائم سایبری در کشورهای آمریکای لاتین افزایش چشمگیری داشته و این در حالی است که تا پیش از این جرائم یاد شده عمدتاً در آمریکا و اروپای شرقی گسترده بوده‌اند.

ترندمیکرو می گوید حملات پیچیده ای در ماه های اخیر در این منطقه از جهان علیه نهادهای دولتی و همین طور موسسات مالی صورت گرفته اند و نرخ جرائم سایبری در منطقه یاد شده در سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه که با همکاری مقامات محلی و نهادهای قضایی صورت گرفته نشان می دهد که تعداد حملات هدفمند رو به افزایش بوده و میزان خسارات وارده به دنبال این حملات فراتر از حد تصور بوده است.

هک کردن و هدف قرار دادن زیرساخت های بنیادین از جمله اهداف اصلی حملات یاد شده بوده است. در چند مورد از این حملات سیستم های کنترل صنعتی مورد هدف قرار گرفته اند و پیش بینی می گردد تداوم این روند حتی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه در آمریکای لاتین را کند کند.

کارشناسان ترندمیکرو می گویند برای تعیین دقیق ابعاد این حملات نیاز به کار کارشناسی و بررسی های دقیق تری است و آمار موجود تعداد دقیق حملات مذکور و شدت و وسعت آنها را نشان نمی دهد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.