آمریکا با شعار کنترل و سرکوب داعش سودای بازگشت به منطقه را دارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول سیاسی سابق بسیج دانشگاه شاهد گفت: گروه تروریستی داعش تا زمانی که در راستای منافع آمریکا بود از طریق غرب حمایت‌های اطلاعاتی، مالی، امنیتی و آموزشی می‌شد، اما در عراق غرب متوجه شد که داعش از کنترل خارج شده، لذا با سیاست کنترل و سرکوب داعش قصد بازگشت دوباره به منطقه را دارد.

“امید چوپانکاره” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رفتارهای دوگانه غرب در قبال ایران قابل پیش‌بینی است، اظهارداشت: آمریکا به عنوان پرورش دهنده گروه‌های تروریستی در جهان مطرح است، چرا که هر گروه که در هر کجای دنیا دست به عملیات تروریستی می‌زند به گونه‌ای تحت حمایت مالی و تسلیحاتی این کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: گروه‌های مختلفی همچون القاعده، طالبان و گروهک منافقین تحت لوای آمریکا قدرت گرفتند و تا زمانی این گروه‌ها در راستای منافع غرب حرکت کنند، آمریکا از آنان حمایت می‌کند.

مسئول سیاسی سابق بسیج دانشگاه شاهد با بیان اینکه آمریکا گروه‌های تروریستی را که خلاف منافعش عمل کند را به عنوان دشمن درجه یک در دنیا معرفی خواهد کرد، اظهار داشت: آمریکا با حمله به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست و القاعده ضررهایی را به مردم و این کشور زد.
 
وی با بیان اینکه امروز هم این مسائل در عراق و شام در حال تکرار است عنوان کرد: گروه تروریستی داعش تا زمانی که علیه دولت سوریه و در راستای منافع آمریکا بود از طریق غرب حمایت‌های اطلاعاتی، مالی، امنیتی و آموزشی می‌شد، اما در عراق غرب متوجه شد که داعش از کنترل خارج شده، لذا با سیاست کنترل و سرکوب داعش قصد بازگشت دوباره به منطقه را دارد.
 
چوپانکاره افزود: آمریکا زمانی که متوجه این امر شد، ائتلافی را با ۴۰ کشور دنیا تشکیل داد با هدف از بین بردن این گروه تا خود را قهرمان دنیا جلوه بدهد.
 
وی با بیان اینکه آمریکا باید بداند که دنیا شعار مبارزه با تروریسم را از دولتمردان آمریکایی قبول نمی‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که به هیچ عنوان از هیچ گروه تروریستی حمایت نکرده، حتی همیشه در صف اول مبارزه بوده است.

مسئول سیاسی سابق بسیج دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه رفتار دوگانه آن‌ها برای همه مردم و افکار جهان روشن است، خاطرنشان کرد:  همه دنیا می‌دانند که آمریکا پشت پرده تمام جنایات گروه‌های تروریستی در دنیا قرار دارد و این حرف‌ها خریداری ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.