آمریکا بیمه مرکزی ایران را تحریم کرد

۲۶م اسفند ،

بینا- دولت آمریکا با وجود ابراز رضایت گروه ۵+۱ از نتایج مذاکرات آلماتی، در تازهترین اقدام ضد ایرانی،‌ بیمه مرکزی ایران و شرکت بیمه کیش را تحریم کرد.
به گزارش بینا به نقل از رویترز، دولت اوباما در تازهترین اقدام ضد ایرانی خود، تحریم هایی را علیه شرکت های ایرانی که ادعا می کند خدمات بیمه ای به اصلی ترین شرکت حمل و نقل دریایی این کشور ارائه نموده اند، وضع کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد تحریم های تازهی را علیه گروه حمایت و جبران خسارت کیش و بیمه مرکزی ایران وضع کرده است.
بر اساس ادعای وزارت امور خارجه آمریکا گروه حمایت و جبران خسارت کیش برای نفتکش های شرکت ملی نفتکش ایران پوشش بیمه ای ارائه می کند و بیمه مرکزی ایران نیز ارائه دهنده خدمات بیمه اتکایی به این شرکت حمل و نقل دریایی ایرانی است.
دولت آمریکا همچنین ممنوعیت صدور روادید برای ۶ مقام مسئول مرتبط با این شرکت ها را وضع کرده است.
در حالی دولت آمریکا در رویکردی تخریبی به سیاست تحریم خود علیه ایران ادامه می دهد که تهران و گروه ۵+۱ نتایج مذاکرات اخیر در آلماتی را سازنده دانسته اند و بر ادامه مذاکرات تاکید کرده اند.
بر اساس گزارش رویترز یک شرکت حمل و نقل دریایی یونانی نیز که گفته می گردد از سوی تهران برای دور زدن تحریم ها به خدمت گرفته شده بود مورد تحریم قرار گرفته است.
روز چهارشنبه، اعضای کنگره آمریکا از دولت این کشور خواستند تا فشارها برای جلوگیری از تغییر پرچم کشتی ها به منظور حمل نفت ایران را افزایش دهد.
۵۶  عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به دولت این کشور نوشتند: «ما نگران این مسئله هستیم که ایران قادر باشد به حمل و نقل غیر قانونی دریایی خود از طریق شبکه ای از کشتی ها که پرچم خود را تغییر می دهند، ادامه دهد. این ما را آزار می دهد که بخش ثبت کشتی های بعضی کشورها در این امر به ایران کمک می کنند.»
این نمایندگان از وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا خواستند تا به صورت جدی تحریم کشتی های کشورهایی که در تغییر پرچم و حمل نفت به ایران یاری می رسانند را در دستور کار قرار دهند.
یکی از سخنگویان وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «ما به افشای اقدامات شرکت ملی نفتکش ایران و خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به منظور فرار از تحریم ها انجام می گیرند، ادامه خواهیم داد.»
در این نامه همچنین از وزارت خزانه داری آمریکا خواسته شده تا در خصوص افزوده شدن نام ۳ کشتی به لیست سیاه تحریم ها مجددا تصمیم گیری کند. نام این ۳ کشتی، تور ۲، عدالت و الگانس اعلام شده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.