آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است/۱+۵ هیچ اراده‌ای برای حل مسئله هسته‌ای ایران ندارد

۰۵م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا نیازمند و ذلیل مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است اما تا وقتی که ما گفتمانی بر پایه صداقت از این کشور نبینیم مذاکره به نفع ما نخواهد بود.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به انتشار یافتن خبرهای در رسانه‌های غربی مبنی بر پیشنهاد آمریکا دربارهٔ مذاکرات دوجانبه با ایران در حاشیه مذاکرات قزاقستان گفت: آمریکا از قبل، هیچ رفتار و سیاستی بر پایه صداقت به مردم ایران نشان نداده است و مذاکره در چنین وضعی فایده‌ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: آمریکا نیازمند و ذلیل مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است اما تا وقتی که ما گفتمانی بر پایه صداقت از این کشور نبینیم، مذاکره به نفع ما نخواهد بود و آمریکا اگر مایل به مذاکره است باید حسن نیت خود را در برداشتن تحریم‌های بانکی و اقتصادی به افکار عمومی نشان دهد.

وی ادامه داد: آمریکا هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی جنایات و خیانت‌های بی‌شماری در ایران مرتکب شده و حقوق ملت این کشور را ضایع کرده و با این اقدامات خود، دیوار بی‌اعتمادیِ سنگینی درست کرده است که هزینه تخریب این دیوار و ایجاد دیوار بااعتماد را باید خود آمریکا بپردازد نه مردم ایران.

حقیقت‌پور با تأکید بر سوء نیت غرب تصریح کرد: آمریکا در صدد است با نشستن در پای مذاکره مستقیم با ایران ادعا کند که ایران انقلابی را نیز به شکست کشانده است، اما بداند چنین مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به مذاکرات چند روز آتی ایران و ۱+۵ در قزاقستان، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد گروه ۱+۵، هیچ اراده‌ای برای حل مسئله هسته‌ای ایران ندارد.

انتهای پیام/   


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.