آمریکا هرگونه اقدامی را برای حل بحران سوریه وتو کرده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سازمان ملل با نفوذ آمریکا نتوانست بحران سوریه را به پایان برساند و اگر نکاتی در حل بحران به‌وجود می‌آمد ایالات متحده آن را وتو می‌کرد.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به برگزاری اجلاس دوستان سوریه در تهران گفت: اجلاس دوستان سوریه اولین اجلاسی نبود که درباره سوریه برگزار می‌شد اما این اجلاس متمایز از گذشته بود چرا که در برهه حساس و مهمی برگزار شد و هم‌اکنون شرایط میدانی در سوریه تغییر کرده و ارتش بر بیشتر مناطق تسلط پیدا کرده است. 

وی تصریح کرد: انتخابات در افکار عمومی مردم جا باز کرده و تجربه سوری‌های آواره و مهاجر دلیل متقنی است تا مردم سوریه به دنبال راه‌حل دموکراتیک و دور از خشونت بروند. 

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات گویای این است که مردم علاقه‌مند هستند تا به‌دور از دست خارجی‌ها شرایط کشورشان اداره شود. 

نعیمی ادامه داد: سازمان ملل با نفوذ آمریکا نتوانست بحران سوریه را به پایان برساند و اگر نکاتی در حل بحران به‌وجود می‌آمد ایالات متحده آن را وتو می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا خود را در سوریه میانجی می‌دانست اما خود طرف درگیر در سوریه بود و به تروریست‌های سوریه سلاح ارسال می‌کرد به همین خاطر ایالات متحده نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.