آمریکا ۱۵۰ تن از تفنگداران خود را از یمن خارج می‌کند

۱۷م دیماه ،

روزنامه الوطن عربستان از تصمیم آمریکا برای خروج ۱۵۰ تن از تفنگداران آمریکایی از یمن در پی توافق واشنگتن با دولت توافق ملی یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوطن عربستان، منابع یمنی اعلام کردند که دولت آمریکا در پی توافق ابتدائی با دولت یمن در خصوص پایان دادن به حضور نظامی محدود نیروهای آمریکایی در یمن ۱۵۰ تن از تفنگداران دریایی خود را از یمن خارج می‌کند.

این منابع همچنین تاکید کردند که تفنگداران دریایی به سبب بعضی ملاحظات و در پی تهدیدات تازه برای حمله به سفارتخانه آمریکا و دیپلمات‌های این سفارتخانه در صنعاء پایتخت یمن می‌مانند.

منابع یمنی در ادامه خبرها انتشار یافته مبنی بر اقدام سفارت آمریکا در صنعاء برای مذاکره جهت خرید هتل شرایتون صنعاء که محل حضور نیروهای تفنگدار آمریکایی است و تبدیل آن به پایگاهی نظامی را تکذیب و اعلام کردند که سفارت آمریکا تنها این هتل را به طور موقت و برای اقامت سربازان آمریکایی اجاره کرده است.

همچنین منابع مذکور تاکید کردند ماموریت تفنگداران آمریکایی محدود و مربوط به حمایت از سفارت آمریکا در صنعاء است و احتمالا تا اواسط سال جاری میلادی در یمن حضور دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.