آمریکا ۸ شرکت پتروشیمی را تحریم کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی، آمریکا هشت شرکت مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران را تحریم کرد.

ایسنا به نقل از  خبرگزاری روتیرز نوشت: شرکت‌های پتروشیمی تحت مالکیت یا کنترل دولت ایران که در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند شامل شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و شرکت پتروشیمی مبین است.

این اولین باری است که واشنگتن صنعت پتروشیمی را تحریم می‌کند. این صنعت به ادعای یک مقام دولتی آمریکا بزرگ‌ترین منبع درآمدهای خارجی برای برنامه‌ هسته‌یی ایران پس از فروش نفت محسوب می‌شود.

وی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: شرکت‌ها باید فورا به خرید محصولات پتروشیمی ایران پایان دهند.

این مقام افزود که مقامات آمریکا در چند ماه قبل یک تلاش دیپلماتیک جدی را در رابطه با دولت‌ها و شرکت‌های سراسر جهان آغاز کرده‌اند تا برای آنها این موضوع را روشن کنند که خرید محصولات پتروشیمی ایران تحریم‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی مرتبط تحریم‌هایی را علیه شرکت مواد غذایی نیکسیما و نوشیدنی جی.ال.تی را که یک شرکت مستقر در امارات است به سبب آنچه «ورود آگاهانه» به تبادلاتی برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران خواند، تحریم کرد.

وزارت امور خارجه هم چنین شرکت ایرانی سازنده و فروشنده محصولات پتروشیمی «جم» را تحریم کرد. این تحریم‌ها ارتباط آنها را با نظام مالی آمریکا قطع می‌کند.

رویترز افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران که ماه آینده برگزار می‌شود نشانه‌های اندکی از آهسته شدن برنامه هسته‌یی ایران به سبب تحریم‌ها وجود دارد.

خزانه‌داری آمریکا هم چنین روز جمعه شرکت فرلند مستقر در قبرس و اوکراین را تحریم کرد. دولت آمریکا مدعی است فرلند به شرکت ملی نفت‌کش ایران در دور زدن تحریم ها کمک می‌کند. فرلند به تقاضا برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بنابر گزارش رویترز، منتقدین تحریم‌های آمریکا گفته‌اند که تحریم اراده تهران برای ادامه برنامه هسته‌یی خود را راسخ تر کرده است.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.