آمل ظرفیت تولید ۵۰ میلیون قطعه مرغ را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی بعدازظهر امروز در افتتاح یک واحد مرغ گوشتی در روستای رشکلای این شهرستان که با حضور معاون توسعه منابع انسانی استانداری مازندران صورت گرفت با اشاره به اینکه ۳۱۹ واحد مرغ گوشتی در این شهرستان دارای ۳۱۹ واحد مرغداری گوشتی است، بیان کرد: این شهرستان ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه‌ای مرغ گوشتی را دارد.

وی با بیان اینکه با این ظرفیت آمل دارای ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن گوشت سفید در سال را دارد، تصریح کرد: آمل در زمینه تولید گوشت سفید رتبه نخست استان را دارد.

امینی با تاکید بر اینکه آمل در زمینه زنجیره کامل تولید گوشت مرغ خودکفا شده است، اظهار داشت: ۳۸ درصد جوجه‌کشی استان مازندران در این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه آمل در صنعت طیور رتبه نخست استان را دارد از وجود واحدهای صنعتی طیور دارای زنجیره کامل گوشت مرغ در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به مشخصات پروژه افتتاح شده در این روستا نیز افزود: این واحد پرورش مرغ گوشتی دارای ظرفیت ۲۰ هزار قطعه‌ای است که با احتساب پنج دوره جوجه‌ریزی در سال ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را خواهد داشت.

وی گفت: این واحد صنعتی دارای ظرفیت تولید ۵۰ تن در یک دوره و ۲۵۰ تن در سال است.

امینی با بیان اینکه این پروژه در سال ۸۷ آغاز شده در سال ۹۰ به اتمام رسیده است، بیان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ چهار میلیارد ریال اعتبار شامل آورده شخصی و اعتبارات بانکی هزینه شده است.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.