آموزشگاه ها، مهمترین پایگاه های نظام برای ارتقاء هنر هستند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت امور هنری، نخستین جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های هنری با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنری و رییس این شوراء روز گذشته(یکشنبه) در سالن کنفرانس معاونت امور هنری برگزار شد.

شاه آبادی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث گفت: خوشحالم از اینکه یکی از دغدغه های جدی عرصه آموزش یعنی تشکیل این شوراء بر طبق مصوبه مهم شورای عالی فرهنگی محقق شد.

وی ادامه داد: تشکیل این شوراء از جمله کارهای روی زمین مانده سال های گذشته بود که باید شکل می گرفت. در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری هایی داشته و گزارش این جلسه را به آن شوراء ارائه خواهیم کرد.

شاه آبادی با اشاره به آنکه اکنون سه هزار آموزشگاه در کشور دایر است گفت: باید از طریق تولید آثار هنری، افزایش رضایت، شادی و انبساط خاطر را در جامعه بوجود آوریم. متولی خلق آثار هنری هستیم و باید فرهنگ و اهداف عالی نظام را با استفاده از ظرفیت هنر تحقق ببخشیم.

وی افزود: اکنون آن بستری که قرار است هنر در آن شکل بگیرد چه ظرفیتی دارد؟ نگرانی من از عدم ارتباط توده های مردم با هنر و دانش هنری مردم است و این همان چیزی است که ما متکفل آن هستیم. اگر مردم تئاتر نروند، چطور تئاترهای بهتر ساخته می شود؟

وی آموزشگاه ها را مهمترین پایگاه های نظام برای ارتقاء هنر ارزیابی کرد و گفت: آموزشگاه ها از یک سو دانش هنری مردم را بالا می برند و از سوی دیگر افرادی را تربیت می کنند که منجر به خلق آثار هنری می شود.

معاون امور هنری وزیر ارشاد افزود: طرح اعتبارسنجی آموزشگاه ها در این حوزه انجام شده و بحث نظام آموزشی آموزشگاه ها به طور جدی در حال پیگیری است. اکنون خیلی مشخص نیست که چه عناوینی در آموزشگاه ها تدریس می شود. برگزاری آزمون های ادواری موسسات آموزشی نیز یکی دیگر از موضوعات در حال بررسی است.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در گذشته دو اداره با وظیفه آموزش هنر داشتیم که اکنون از ادغام آن دو اداره، یک اداره کل آموزش به وجود آمده است.

وی گفت: چون متولی این حوزه هستیم، مهمترین ابزارها را نیز در اختیار داریم. در همین تابستان امسال حجم کاری که این آموزشگاه ها به خود اختصاص می دهند بسیار زیاد است و هیچ فعالیت هنری با آن قابل مقایسه نیست.

شاه آبادی ادامه داد: امیدواریم تا مهر ماه بتوانیم اعلام کنیم که هیچ مربی ای در آموزشگاه ها بدون کارت صلاحیت به تدریس نمی پردازد.

در ادامه این جلسه ‘عیسی کشاورز’ مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و دبیر شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری، گزارشی از اقدامات دفتر آموزش ارائه کرد و سایر اعضای شوراء به بحث و تبادل نظر در خصوص الزامات و نیازهای آموزشگاه ها پرداختند.

همچنین دکتر محمد میرزمانی، حجت الاسلام والمسلمین علی ملانوری، قادر آشنا، سیدمحسن حاجی باباییان اعضای شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری احکام خود را از شاه‎ آبادی دریافت کردند.

فراهنگ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۷۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.