آموزش مداوم برای پرستاران محدود است

آموزش مداوم برای پرستاران در کشور محدود است و در این مورد به آنها ظلم شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر صفدری رئیس انجمن قلب پرستاران ایران شب گذشته در اجلاس روسای انجمن های علوم پزشکی که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: لازمه ادامه پیشرفت ما در علوم پزشکی آموزش مداوم است که این امر برای پزشکان اجرا می شود ولی پرستاران در این مورد مظلوم واقع شده اند.

وی با بیان این فرصت های آموزش مداوم برای پرستاران محدود است گفت: حدود سه سال است که خواستار آموزش مداوم برای پرستاران هستیم ولی تا به حال هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

صفدری اظهار داشت: از ۱۵۰ انجمن علمی پزشکی تنها ۲ انجمن مربوط به پرستاران است در حالی که انجمن های پزشکی به شاخه های متعددی تقسیم شده اند.

** جایگاهی برای متخصصین پزشکی ورزش در برنامه پزشک خانواده دیده نشده

حلب چی، رئیس انجمن پزشکی ورزشی در ادامه با بیان این که انجمن به عنوان یک انجمن جوان است، عنوان کرد: نظام سلامت بر بهبود زندگی سالم تاکید دارد که با  برنامه پزشک خانواده این امر تحقق پیدا می کند ولی باید توجه داشت که برای متخصصین طب پزشکی ورزش در برنامه پزشک خانواده جایی دیده نشده است.

 وی افزود: حتی خدمات ما تحت پوشش بیمه قرار ندارند و ما از وزارت بهداشت خواستاریم تا در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

** سلامت دهان و دندان در پزشک خانواده مغفول شده است

دکتر هوشمند، رئیس انجمن پریدنتولوژی در ادامه گفت: جایگاه انجمن های علمی پزشکی در نقشه جامع علمی کشور دیده شده است.

وی با تاکید بر این که انجمن ها می توانند بازوی فنی و اجرایی نظام سلامت باشند خاطر نشان کرد: بخشی از توانمند سازی ها در دست خود انجمن ها و بخش دیگر آن در دست وزارت بهداشت است که اگر بتوانیم این انجمن ها را به طور کامل توانمند کنیم می توانیم مثل دیگر کشورها برد را به آنها بدهیم و به آنها اعتماد کنیم.

هوشمند تصریح کرد: اگر سیاست های اصل ۴۴ اعتماد سازی را برای دیگر بخش ها ایجاد کرده است چرا این امر برای نظام سلامت اجرایی نشود.

وی با اشاره به این که سلامت دهانی و دندان در نظام سلامت مظلوم شمرده شده است و حتی در ۲۰ سال گذشته یک نا بسامانی در بحث آموزش دندانپزشکی وجود دارد که باید سامان دهی شود.

هوشمند از این که در برنامه پزشک خانواده سلامت دهان و دندان دیده نشده است گفت: سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد که اگر در این برنامه دیده نشود در تداوم آن با مشکل مواجهه می شویم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.