آموزش مقدماتی گیتار کلاسیک ویژه نابینایان

جام جم آنلاین: وقتی جبار باغچه‌بان خط بریل را برای نابینایان شکل داد کسی گمان نمی‌کرد روزگاری با همین خط حتی بشود به نابینایان آموزش موسیقی هم داد اما این اتفاق حالا دیگر چیز عجیب و پیچیده‌ای نیست.

نمونه‌اش هم همین کتاب «آموزش مقدماتی گیتار کلاسیک ویژه نابینایان» است. سعید شریفی مولف کتاب کوشیده است تا با این خط گیتار را به‌صورت کلاسیک به علاقه‌مندان نابینای موسیقی آموزش دهد.

در این کتاب که به همراه سی‌دی از سوی نشر نای و نی منتشر شده است، آموزش گیتار برای اولین‌بار در ایران در راستای متناسب‌سازی برای افراد کم‌بینا و نابینا از دو روش گویا و خط بریل استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین اهداف تالیف این مجموعه تعامل هرچه بیشتر بین مربیان و هنرجویان نابیناست.

این کتاب در ۱۲ جلسه شامل نکات اساسی تئوری موسیقی و تکنیک‌ها و تمرین‌های مختص به هر جلسه تنظیم شده است. تعداد این جلسات بنا بر میزان سن، استعداد و تمرین در افراد مختلف متفاوت است.

در جهت سهولت استفاده از علائم موسیقی شناسنامه این علائم در ابتدای کتاب آمده است. سعید شریفی متولد ۱۳۵۲ و دارای مدرک گیتار از «ترینیتی کالج لندن» است و این کتاب حاصل ۲۰سال سابقه و تجربه وی در زمینه نوازندگی و تدریس گیتار کلاسیک بویژه برای نابینایان است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.