آموزش نظامی هزار نیروی کرد سوری

یک روزنامه عربستانی گزارش داد که ۱۰۰۰ نظامی کرد که برخی از آن‌ها از نظام حاکم سوریه جدا شده‌اند و برخی دیگر از انجام خدمت نظامی سرباز زده‌اند، در منطقه کردستان عراق آموزش نظامی می‌بینند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع آگاه در شورای ملی کردها گزارش داد: گروهی متشکل از ۱۰۰۰ نظامی کرد که برخی از آنها از نظام سوریه جدا شده‌اند و یا آن که از انجام خدمت نظامی سرباز زده‌اند در منطقه کردستان عراق آموزش می‌بینند.
منابع آگاه به این مساله اشاره کردند که این نیروها کاملا خود را برای دوران بعد از برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه آماده کرده‌اند.روزنامه عکاظ در ادامه آورد که احزاب کرد و یک حزب وابسته به حزب کارگران کردستان در سوریه بر این مساله توافق حاصل کرده‌اند تا در صورت برکناری نظام کنونی سوریه برای برقراری امنیت و ثبات در مناطق کردنشین کمیته‌های مردمی تشکیل دهند.
منابع به این مساله اشاره کردند که نیروهای نظام سوریه از مناطق شمال کردستان خارج شده‌اند و دیگر در این مناطق حضور ندارند.
منابع آگاه اعلام کردند که این نیروها متشکل از دو گروه هستند نخست سربازهای سوری کرد که از نظام این کشور جدا شده‌اند، دسته دیگر کسانی که با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از انجام خدمت نظامی سرباز زده‌ و به منطقه کردستان عراق گریخته‌ و به اردوگاه‌ آموزشی با نظارت نیروهای “پیشمرگ‌” پیوسته‌اند.
منابع تاکید کردند که این دو گروه از چند ماه گذشته که به اردوگاه پیوسته‌اند تحت آموزش نظامی قرار گرفته‌اند و آمادگی‌ کامل برای حمایت از مناطق کرد نشین شمال و شمال شرق سوریه دارند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.