«آنتوان و مسافر کوچولو نمایشی از لحظه آخر زندگی اگزوپری است

حسن باستانی عنوان کرد:

سینما پرس –گروه هفت هنر/ حسن باستانی ازنمایشی با اجرایی احساسی و لطیف در فضایی عرفانی میگوید.

حسن باستانی نویسنده و کارگردان نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو »در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد فضای این نمایش اظهار داشت: نمایش «آنتوان ومسافر کوچولو» نگاهی به زندگی آنتوان دو سنت اگزوپری خالق اثر «شازده کوچولو» دارد و درحقیقت این نمایش تصویر گر لحظه آخر زندگی این نویسنده در تقابل با قهرمان داستان خودش است.

وی ادامه داد: کار در فضایی سوررئالیستی وشاعرانه اتفاق می افتد و دارای جنبه های عرفانی ،فلسفی و الهی است.

باستانی تصریح کرد: از آنجا که این نمایش نشان دهنده تقابل میان آنتوان وشازده کوچولو است از همین رو در فراز هایی از داستان گریزی به زندگی شازده کوچولو زده می شود تا مخاطبان با قهرمان داستان آشنا شوند اما همان طور که گفته شد داستان اصلی در رابطه با لحظه های آخر زندگی آنتوان دو سنت اگزو پری است.

این کارگردان در مورد نوع صحنه پردازی نمایش گفت:متن نمایش به لحاظ نوع نگاه در یک فضای غیر واقعی صورت گرفته است و ما با فضایی الهی و لطیف برخورد میکنیم از همین رو تلاش کردیم در طراحی صحنه از فضای سوررئالستی و غیر واقع گرایانه استفاده کنیم که به این منظور تماشاگران در برخی از صحنه ها با یک سری از تصاویر و برنامه های کامپیوتری مواجه میشوند.

وی در رابطه با نحوه انتخاب بازیگران در نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو» عنوان کرد: من برای نقش «مسافر کوچولو»به دنبال بازیگر نوجوانی بودم که بتواند به خوبی آن را اجرا کند ،پس از معرفی باران چراغی پور با آشنایی قبلی که از پدر باران داشتم از او برای نقش آنتوان دعوت کردم که خوشبختانه این پدر و دختر توانستند به بهترین شکل لحظه های احساسی نمایش را اجرا کنند.

باستانی در خصوص زمان اجرای نمایش در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: زمان اجرای نمایش «آنتوان ومسافر کوچولو»تا قبل از ماه مبارک رمضان ساعت ۲۰ بود اما در حال حاضر این نمایش ساعت ۱۹:۱۵ در تالار چهار سو تئاتر شهر است.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۶۲۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.