آنژیو پلاستی عروق کرونر نسبت به درمان‌های طبی رایج برتری خاصی ندارد

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بهره‌گیری از روش آنژیوپلاستی عروق کرونر (PCI)‌ در اشخاص مبتلا به بیماری کرونری قلب مزیت چندانی نسبت به درمان‌های رایج طبی ندارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مقالات ارائه شده درخصوص گردش خون قلبی عروقی، نتایج تحقیقات اخیر روی ۷۰۰۰ بیمار نشان می‌دهد که مزایای دستکاری عروق کرونر از راه پوست (PCI)‌ در اشخاص مبتلا به بیماری عروق کرونر که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های درگیر کننده قلب است، به اندازه درمان‌های معمول طبی است.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: PCI‌ یا آنژیوپلاستی عروق کرونر نمی‌تواند سبب کاهش وقوع خطرات مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی عروقی در مقایسه با روش‌های درمانی طبی شود و همچنین روش PCI، خطر وقوع انفارکتوس غیرکشنده میوکارد و نیاز به بازگشایی دوباره شریان‌ها را کاهش نمی‌دهد.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه حاکی است تنها برتری روش PCI‌ در گشودن شریان‌ها نسبت به درمان‌های طبی رایج، این است که PCI‌ بیشتر می‌تواند میزان دردهای آنژینی را کاهش دهد.

گفتنی است: برای درمان طبی جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری در اشخاص مبتلا به بیماری عروق کرونر از ۳ دسته داروها شامل داروهای کاهنده چربی، داروهای ضد پرفشاری خون و داروهای ضد پلاکت استفاده می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.