آن‌هایی تحریم‌اند که خود را از برکات ایران اسلامی محروم کرده‌اند

موسوی گفت: امسال ما هدف گذاری برای جذب ۷٫۵ میلیون نفر گردشگر است و این موضوع در سال های آینده ادامه خواهد داشت و توسعه خواهد یافت و در نتیجه نیازمند هتل ها و امکانات و زیرساخت های بیشتر هستیم و تقاضا داریم که سرمایه گذاران در این راه اقدام کنند و اقتصاد و گردشگری کشور را حمایت کنند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از پروژه در حال احداث هتل اسپیناس بهرود در منطقه سعادت آباد تهران گفت: میزان رشد سرمایه گذاری ها در بخش گردشگری کشور، امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت زیرا تاکید رئیس جمهور و مجموعه دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر رشد سرمایه گذاری هاست و دولت در این زمینه دست سرمایه گذاران در هتل داری و مجموعه های گردشگری را می فشارد و به شکل های مختلف مورد حمایت قرار می دهد.

سید حسن موسوی افزود: دولت از امسال برای تشویق بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های صنعت گردشگری، تا سقف هشت درصد یارانه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره بحث تحریم‌ها بیان داشت: ما معتقدیم که این دنیا و کشورهای غربی هستند که خود را از نعمت ها و فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و مردم خوب و تمدن و تاریخ کهن ایران زمین محروم کرده اند.

رئیس سازمان گردشگری ادامه  داد: دنیا خود را از نعمت های ایران، سرمایه گذاری و تاریخ و تمدن و گردشگری ایران و فرصت ها و بازارهای مختلف ایران محروم ساخته است.

وی اضافه کرد: ما در شرایط کنونی در اوج رهایی از تحریم ها هستیم زیرا در این شرایط که دشمنان بیشترین عناد را با ما دارند و فشارها وتحریم های خود را افزایش داده اند با رشد ۱۵۰ درصدی جذب گردشگر و رشد ۳۰۰ درصدی توسعه صنایع دستی و … مواجه هستیم و جذب ۷٫۵ میلیون گردشگر را هدف گذاری کرده ایم.

موسویی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رئیس جمهور شخصا موضوع سرمایه گذاری در هتل داری و گردشگری را دنبال می کند و درسال ۹۱ که سال تولید ملی وحمایت از سرمایه و کار ایرانی است، می توانیم از این قابلیت ها و امکانات موجود کشور در راه جذب بیشتر گردشگر و توسعه گردشگری بهره ببریم.

وی افزود: امسال ما هدف گذاری برای جذب ۷٫۵ میلیون نفر گردشگر است و این موضوع در سال های آینده ادامه خواهد داشت و توسعه خواهد یافت و در نتیجه نیازمند هتل ها و امکانات و زیرساخت های بیشتر هستیم و تقاضا داریم که سرمایه گذاران در این راه اقدام کنند و اقتصاد و گردشگری کشور را حمایت کنند.

معاون رییس‌جمهور ضمن تقدیر از تلاش مهندس امیری و همکاران وی در ساخت هتل اسپیناس بهرود گفت: طبق دستور ریاست جمهوری برنامه استفاده از ردیف خاص تسهیلات برای کمک به توسعه گردشگری و هتل داری و تامین منابع در دستور کار قرار گرفته و امروز ساعت ۳ بعد از ظهر با حضور معاونت سرمایه گذاری سازمان و سایر مسوولان، موضوع به تصویب نهایی خواهد رسید و خبر آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: دولت در کمیسیون ماده ۵ موضوع حمایت اعتباری از ساخت هتل اسپیناس را مورد توجه قرار داده و برنامه تسهیلات ۹۱ میلیارد تومانی به این پروژه مصوب شده و به بانک عامل یعنی بانک سپه معرفی شده است.

موسوی با بیان اینکه مجوز ساخت هتل اسپیناس بهرود در منطقه سعادت‌آباد با استفاده از اختیارات دولت در کمیسیون ماده پنج شهرداری صادر شد، گفت: این طرح با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود که در خرداد ۹۲ به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان گردشگری در ادامه از این پروژه به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های صنعت گردشگری یاد کرد که اگر منابع مالی مورد نیاز آن تامین شود، به یکی از مهمترین هتل های ایران تبدیل خواهد شد.

موسوی قول داد که یکی از جلسات کارگروه گردشگری دولت با حضور معاونان رییس جمهور و وزرا در محل همین ساختمان در حال احداث هتل اسپیناس بهرود برگزار شود تا آنان از نزدیک روند پیشرفت طرح‌های گردشگری را مشاهده کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری در عید سعید فطر خبر داد.

گفتنی است علی‌اصغر امیری مالک و سرمایه‌گذار این هتل، پیشرفت پروژه را ۴۰درصد و زمان بهره‌برداری از این پروژه را خرداد اعلام کرد.

در این بازدید امیر امینی معاون سرمایه‌گذاری سازمان گردشگری ، محمد حسین فراهانی مدیر کل گردشگری استان تهران، مجید ابوالفتحی مشاور رئیس سازمان و حسن قدمگاهی مدیرکل توسعه سرمایه‌گذاری، طرح‌ها و تسهیلات سازمان گردشگری، معاون رییس جمهور را همراهی کردند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.