آیا قیمت تضمینی گندم ۱۲۰۰ تومان می‌شود؟

۰۵خردادماه،

نمایندگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت ویژه از بخش کشاورزی عنوان کردند: نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان باید ۱۲۰۰ تومان تعیین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت ویژه از بخش کشاورزی عنوان کردند: نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان باید ۱۲۰۰ تومان تعیین شود.

عباس رجایی نماینده مردم اراک و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به ضرورت توجه ویژه به بخش کشاورزی در لایحه بودجه ۹۲ اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار کشور بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم حمایت از بخش کشاورزی، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان است که در این راستا پیشنهاد ما، خرید گندم از کشاورزان به نرخ جهانی، یعنی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است.
 
 نماینده مردم اراک تصریح کرد: هنوز بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال جاری بسته نشده و امیدوارم نمایندگان با چنین پیشنهادی موافقت کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه غلامرضا نوری‌قزلجه نماینده بستان‌آباد نیز اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما آنگونه که شایسته است به حوزه کشاورزی توجه نمی‌شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد: انتظار داریم خرید تضمینی گندم به گونه‌ای باشد که هزینه تولیدی این محصول مهم و استراتژیک، تامین شود و امیدوارم نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه با این مهم موافقت کنند.
 
 این نماینده همچنین اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته نیز مقرر شد، ردیف بودجه‌ای مستقلی به آب شرب کشاورزی تخصیص داده شود.

 در همین راستا عباس فلاحی‌باباجانی نماینده مردم اهر و هریس  به ضرورت نگاه ویژه به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و در عین‌حال یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
 
وی اظهار داشت: حمایت از بخش کشاورزی یعنی حمایت از تولید و برآیند این عمل منجر به حماسه افتصادی خواهد شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تامین تجهیزات کشاورزی و در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم برای آنان امری اجتناب‌ناپذیر بوده و باید در لایحه بودجه لحاظ شود.
 
در ادامه سید محمد بیاتیان نماینده بیجار نیز به توجه ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در صورت رشد بخش کشاورزی کشور، شاخص‌های پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نیز افزایش خواهد یافت.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: رشد تولید گندم سبب خودکفایی کشور در این زمینه شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: ناگفته پیداست که توجه به بخش کشاورزی از اولویت‌های ضروری لایحه بودجه است.
 
یادآور می‌شود، در حالی جشن خودکفایی تولید گندم در کشور برگزار شده است که سال قبل دولت ۱۰ میلیون تن گندم وارد کشور کرد!

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فائزه:

    قیمت گندم باید ۱۲۰۰تومان شود.کشاورزان بدبخت زحمت میکشند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.