آیت‌الله سبحانی: امید به شفاعت نباید موجب گناه شود

سه شنبه ۳ مرداد – ۱۰:۰۱:۵۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- آیت‌الله العظمی سبحانی گفتند: امید به شفاعت نباید موجب گناه شود و شفاعتی که موجب جرأت بر گناه شود، در اسلام نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به آیاتی از سوره ضحی، اظهار داشتند: طبق فرمایش امام باقر‌(ع) آیه شریفه«ولسوف یوتیک ربک فترضی» بیانگر شفاعت پیامبر امت و بیشترین امید را به گنهکاران می‌دهد.
ایشان افزودند: پیامبر رحمت حاضر نیستند که به بهشت بروند در حالی‌که برخی موحدان که دارای شرایط شفاعت هستند، به جهنم بروند، لذا با شفاعت پیامبر‌(ص)، افراد دارای شرایط هم به بهشت می‌روند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم، به تفسیر آیه شریفه « وَلَلْآَخِرَهُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولَى» اشاره کرده و گفتند: برای همه مردم آخرت بهتر از دنیاست ولی این آیه خطاب به پیامبر‌(ص) است و بیانگر اختصاص و حجت الهی به ایشان است.
حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: جهان آخرت مستمر و این دنیا فانی است و پیامبر در ثواب اسلام آوردن همه مسلمانان شریک هستند.
ایشان در تفسیر آیه شریفه « أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیمًا فَآَوَى» گفتند: این آیه بیانگر سرپرستی الهی پیامبر در زمان کودکی است، چون خداوند پیامبر را تحت سرپرستی عبدالمطلب قرار داد که شخصی موحد بود.
معظم‌له سپس به تفسیر آیه شریفه « وَوَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدَى» پرداختند و اظهار داشتند: برخی افراد ضلالت موجود در این آیه را به معنای کفر و فسق دانسته‌اند که صحیح نیست.
ایشان افزودند: ضلالت دو معنا دارد یکی امر وجودی یعنی کف و فسق و دیگری امر عدمی یعنی فقدان هدایت و ضلالت موجود در آیه به معنای امر عدمی است یعنی تمامی افراد بشر هنگام تولد ضلالت دارند و بعدا هدایت می‌شوند.
آیت‌الله العظمی سبحانی در پایان با بیان حدیثی از امام علی‌(ع) یادآور شدند: از زمان کودکی پیامبر‌(ص) خداوند ملکی را برای هدایت ایشان قرار داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۰۰۱۵۵۹۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.