آیت‌الله یزدی: همکاری دولت و حوزه طبق نظر رهبری شکل بگیرد

خبرگزاری آریا- همکاری میان حوزه و دولت مثبت تر شده و این رابطه باید به همان سمتی پیش برود که مدنظر مقام معظم رهبری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی در دیدار با مسئولان و پژوهشگران هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با تأکید بر فعالیت بیشتر در حوزه معارف مهدوی اظهار داشت: با لحاظ کردن شرایط زمانی و مکانی همگان باید در حوزه مهدویت تلاش کنند.
وی افزود: اصل بحث مهدویت و پرداختن به آن مساله روشن و بدیهی است بنابراین  بر همگان و به‌خصوص بر حوزویان تکلیف است که در زمینه نشر معارف مهدوی تلاش کرده و به شبهات پاسخ دهند و باورهای مهدوی را در جامعه محکم کنند.

* در کار فرهنگی سرزنش‌ها موجب یأس نشود
رییس جامعه مدرسین حوزه، به کارشکنی ها و تنگ نظری ها در خصوص فعالیت های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه کارهای مهدوی چه تشویق بشویم یا نشویم و یا اینکه مورد سرزنش واقع بشویم باید فعالیت جدی داشته باشیم.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه، با بیان این‌که فعالیتی نیست که مخالف یا منتقد نداشته باشد، تصریح کرد: سرزنش ها و مخالفت ها نباید موجب سرخوردگی و یأس شود.
آیت‌الله یزدی به دیدگاه های برخی از روحانیان در زمینه همکاری میان حوزه و دولت اشاره کرد و یادآور شد: روابط متقابل حوزه و دولت بر اساس دیدگاه برخی از حوزویان یک نقیصه به شمار می آید هر چند هم که دولت اسلامی باشد و شخص ولی فقیه در رأس امور باشد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر این نگرش تعدیل شده و نظرات، نسبت به همکاری میان حوزه و دولت مثبت تر شده است و این رابطه باید به همان سمتی پیش برود که مدنظر مقام معظم رهبری است.

* دولت مولود حوزه است
رییس جامعه مدرسین، به بیان دیدگاه های مقام معظم رهبری در مورد همکاری حوزه و دولت پرداخت و تصریح کرد: بنا بر دیدگاه مقام معظم رهبری حوزه و دولت رابطه ای تنگاتنگ دارند، زیرا دولت مولود حوزه است.

* دولتی که دید مدیریتی به حوزه داشته باشد،‌مورد نفی است
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر دولت نگاه مدیریتی نسبت به حوزه داشته باشد مردود است، اما خدمات متقابل حوزه و دولت بلا اشکال است و در زمان حاضر روابط مالی میان حوزه و دولت به طور قانونمند تعریف شده است.

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.