آیین‌نامه‌ای برای پایان لغو برنامه‌های هنری

آیین‌نامه‌ای برای پایان لغو برنامه‌های هنری

جام جم آنلاین: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار شگفتی از لغو اجرای کنسرت استاد محمدرضا لطفی در برخی شهرستان‌ها از تدوین یک آیین‌نامه برای دقیق‌تر شدن نحوه نظارت بر شوراهای مختلف در استان‌ها خبر داد.

حمید شاه‌آبادی در گفت‌وگویی مفصل با جام‌جم، در پاسخ به این‌که چرا اجرای چهره‌هایی مانند استاد محمدرضا لطفی در برخی شهرها مانند بابل و بابلسر لغو شد، گفت: قبول دارم که در هر موردی استثنایی نیز وجود دارد. برایم عجیب است که آقای لطفی برای اجرای کنسرت دچار مشکل شود. ایشان همیشه الگویی بوده‌اند که ما دوست داریم برای موسیقی کشور ارائه شود. این موضوع را شخصا پیگیری می‌کنم.

از سوی دیگر، او با بیان این که هر استانی بنا بر شرایط فرهنگی خود برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی می‌کند، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم استانی را مجبور به برگزار شدن یا برگزار نشدن برنامه‌ای کنیم.

تدوین آیین‌نامه اجرایی تئاتر برای استان‌ها

راهکار معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پایان دادن به این مشکل، تدوین یک آیین‌نامه دقیق بود که این گونه توضیحش داد: فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، بزودی بخشی از این مشکلات مرتفع شود. در بخش تئاتر ما آیین‌نامه اجرایی دقیق‌تری را برای نحوه نظارت شوراهای مختلف در استان‌ها تعریف کرده‌ایم تا این آیین‌نامه دقیق‌تر بتواند اجزای این بحث را روشن کرده و مصوبات و آیین‌نامه شورای عالی فرهنگی را پیگیری کند تا برای استان‌ها اجرایی‌تر باشد.

او ابراز امیدواری کرد در نشستی که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها بزودی برگزار می‌شود، این مسائل حل شود.

شاه‌آبادی تاکید کرد: این آیین‌نامه که تاکنون خبر انتشار آن را اعلام نکرده بودیم، تا پایان سال منتشر می‌شود تا تمامی چالش‌های این عرصه شناسایی شود، اما باز هم تاکید می‌کنم این شیوه‌نامه منتشر می‌شود تا همدلی و همراهی ایجاد کند.

افزوده شدن بخش پیامبر(ص) به جشنواره‌های فجر

او همچنین از افزوده شدن بخش ویژه پیامبر اعظم‌(ص) در فراخوان جشنواره موسیقی فجر امسال و همچنین ساخت هفت سالن تازه برای اجرای تئاتر در تهران خبر داد.

شاه‌آبادی با بیان این که هنرمندان می‌توانند بهترین پاسخ را در برابر توهینی که در یک فیلم به پیامبر اعظم‌(ص) شده است، داشته باشند، گفت: برای فراهم کردن زمینه تحقق این امر بخش ویژه‌ای برای پیامبر به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر امسال افزوده شد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد، مشابه این بخش به جشنواره‌های تئاتر و تجسمی فجر نیز افزوده شود.

افتتاح هفت سالن تئاتر در تهران

او همچنین از ساخت هفت سالن تئاتر در تهران خبر داد و گفت: این سالن‌ها با همکاری شهرداری ساخته شده است و تا پایان دولت دهم افتتاح خواهد شد. ضمن آن‌که طی سال‌های گذشته و در دولت‌های نهم و دهم بیش از ۴۰۰ سالن تئاتری در سراسر کشور ساخته شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طرح ساخت تئاتر شهر در استان‌ها نیز در حال پیگیری است و همان‌طور که پیش از این اعلام شده است به دنبال اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح نیز هستیم.

زینب مرتضایی فرد – گروه فرهنگ و هنر


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.