آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مامور اجرای دیدگاه‌های گروه ۱+۵ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گروه ۱+۵ و آژانس بین‌المللی انرژی‌ اتمی در یک راستا حرکت می‌کنند و آژانس از سوی ۱+۵ مامور شده تا اطلاعات بیشتری از ایران به دست آورد.

احمد بخشایشی نماینده مردم اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری مذاکره ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: غرب آژانس را مامور کرده تا در مذاکره با ایران اطلاعات بیشتری از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به دست آورد و به نوعی گروه ۱+۵ به‌دنبال آن است که شکست‌های خود در برابر ایران را با اطلاعاتی که از آژانس به‌دست می‌آورد جبران کند.

وی تصریح کرد: مسئولان کشورمان به خوبی متوجه شده‌اند که گروه ۱+۵ وقتی نمی‌تواند به نتایج مورد نظرش برسد از آژانس می‌خواهد که با ایران وارد مذاکره شود و در مذاکره برگزار شده اخیر، مسئولان آژانس با همین رویکرد وارد گفتگو با ایران شدند.

بخشایشی در ادامه افزود: ۱+۵ و آژانس انرژی اتمی در یک مسیر حرکت می‌کنند و هر دو رویکرد دوگانه‌ای نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند و به همین خاطر نتوانسته‌اند نظر مثبت ایران را جلب کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آژانس رویکرد شفافی به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نداشته روند توافقات به کندی صورت می‌گیرد و این در حالی‌است که جمهوری اسلامی ایران بارها حسن نیت خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داده اما غربیان باز هم مواضع شفافی نسبت به ایران اتخاذ نمی‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.